۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۲۶۰۹۵
چن خبر کوتاه از شمال غرب کشور؛

نماینده جدید ولی فقیه در سپاه نمین معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ معارفه مسؤول جدید نمایندگی ولی فقیه در سپاه نمین و تألیف نخستین قرآن 3 زبانه از سوی استاد خوشنویس اهری از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شمال غرب، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، امروز در مراسم معارفه مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نمین که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ولایت مداری رمز پیروزی ملت ایران در طول 33 سال دشمنی نظام سلطه بوده است.

وی با بیان اینکه دشمنان با اصل نظام ولایی در ایران مشکل دارند، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی همواره در طول سه دهه گذشته از ولایت مداری، بصیرت و حضور در صحنه ملت ایران شکست خورده اند، که انتخابات اخیر نمونه بارزی از سرخوردگی غرب در تقابل با ایران بود.

حجت الاسلام کاملی فر با اشاره با نامگذاری سال جاری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: معظم له همگان را برای کار و تلاش برای آبادانی ایران اسلامی دعوت کرده اند، از این رو بایستی هر کس به نوبه خود در قبال تحقق منویات رهبری احساس مسؤولیت داشته باشد.پ

وی با بیان این که تحقق توصیه های رهبری شست غرب در استیلای اقتصادی ایران را به دنبال خواهد داشت، گفت: از پای در آوردن اقتصادی ایران آب در هاون کوبیدن است، سال‌هاست که اقتصاد کشور در سایه تحریم های خود غرب در بسیاری از زمینه ها خودکفا و توسعه یافته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود دفاع و پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن را مسؤولیت‌ خطیر سپاه دانست و گفت: پاسداری از پاسداران، سازمان سپاه و جهت‌گیری‌های اقتصادی و سیاسی سپاه، تعمیق ایمان، معنویت، بصیرت‌افزایی سیاسی و مقابله با جنگ نرم بر عهده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران است.

گفتنی است، در پایان این مراسم با تقدیر از حجت‌الاسلام سید محمد سیاح، حجت‌الاسلام دوست‌‌علی ربانی به عنوان مسؤول جدید نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نمین معرفی شد.

آزمون حفظ،‌ ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در هریس برگزار می شود

اصغر ولی زاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هریس از برگزاری هشتمین دوره آزمون حفظ، ‌ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در این شهرستان خبر داد و گفت: این آزمون با هدف تعمیق و گسترش معرفت و بصیرت دینی و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ قرآن آموزی در میان جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه موسسه قرآنی در این شهرستان فعالیت می‌کنند،‌ اظهار امیدواری کرد با توجه به نیازهای مخاطبان و استقبال جوانان و نوجوانان از آموزش مفاهیم قرآنی تعداد این موسسات افزایش یابد.

ولی زاده گفت: این آزمون اول اردیبهشت ماه سالجاری و همزمان با سراسر کشور در مدرسه پسرانه شهید فکوری هریس برگزار می شود.

برای داشتن فرهنگ مناسب باید اقتصاد مناسب داشت

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به بحران اقتصاد جهانی که گریبانگیر غرب نیز شده است، اظهار کرد: در پیش‌بینی رهبر انقلاب با طرح تولید ملی وحمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای ادامه مسیر جهاد اقتصادی است تا شکوفایی کامل آن میسر شود.

وی تصریح کرد: باید از پیوست فرهنگی تولید ملی غافل نشد تا پذیرش معرف کالای ایرانی از سوی مردم را شاهد باشیم، حضرت امام خمینی (ره) چه قبل و چه بعد از انقلاب تاکید داشتند که اجناس ایرانی به حدی دارای کیفیت است که نباید مارک‌های خارجی روی تولیدات داخلی برای جذب اقبال عمومی قرار گیرد.

حجت الاسلام عظیمی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی کشور در زمینه چاپ و نشر از طریق حوزه هنری وارد عمل شده و کتاب‌هایی مثل بابانظر و نورالدین پسر ایران را به زیور طبع آراسته و توجه به این دو کتاب را به تمام مدیران استانی پیشنهاد کرد.

تألیف نخستین قرآن 3 زبانه از سوی استاد خوشنویس اهری

برای نخستین بار در جهان اسلام به همت استاد برجسته و خوشنویس ارسباران کار تحریر دستی نفیس‌ترین نسخه خطی قرآن کریم به اتمام رسید.

حسن عزتی خطاط هنرمند این قرآن گفت: در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و به منظور ارائه نفیس‌ترین اثر در حوزه نشر و کتابت قرآن کریم کار تحریر این اثر را آغاز و در مدت چهار سال کار شبانه‌روزی به اتمام رساندم.

وی، ویژگی‌های مهم این قرآن را تبدیل از خطوط نسخ و ثلث به خط شکسته اعلام کرد که این امر برای نخستین بار در جهان اسلام انجام شده است و افزود: این قرآن نفیس در سه زبان عربی، فارسی، انگلیسی نوشته شده و دارای 520 برگ عربی با 520 برگ فارسی و انگلیسی است./935/پ203/س

ارسال نظرات