۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۲۶۱۷۶
سال گذشته؛

630 میلیون ریال زکات در شهرستان خوی جمع آوری شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه شورای زکات شهرستان خوی با حضور امام جمعه و رییس شورای زکات این شهر تشکیل شد.
جلسه شوراي زکات شهرستان خوي جلسه شوراي زکات شهرستان خوي جلسه شوراي زکات شهرستان خوي جلسه شوراي زکات شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، صبح امروز جلسه شورای زکات شهرستان خوی با حضور حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس شورای زکات تشکیل شد.

عزیز سهندی، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای زکات خوی در ابتدای جلسه به تشریح «قانون زکات» پرداخت و گفت: به منظور تشویق مردم به ادای فریضه زکات، این از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده و ستادهای زکات را به «شورای مرکزی زکات» ارتقا داده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون دولت مجاز است بنا بر پیشنهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) حداقل معادل ریالی زکات جمع‌آوری شده در هر سال را به علاوه 10 درصد در بودجه سال بعد پیش‌بینی کرده و در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت مصارف اهداف این قانون قرار دهد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی در ادامه با تقدیر از رهنمودهای امام جمعه و ریاست زکات شهرستان، اذعان داشت: در سال گذشته 5 جلسه در دفتر امام جمعه و 8 جلسه در بخش های تابعه شهرستان تشکیل شد و ماحصل تلاش های حجت الاسلام صمد محمدی، مسئول زکات و همکاری های دهیاران و روحانیت معزز در روستاها مبلغ630 میلیون ریال زکات و میزان 280 میلیون ریال زکات مستحبی از مردم متدین این شهرستان جمع آوری شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: زکات جمع آوری شده برای کمک به نیازمندان، انجام طرح های عام‌المنفعه نظیر ساخت مسجد، غسالخانه، مدرسه، خانه عالم و اموری که به منظور ترویج دین موثر باشد، هزینه می شود.

دبیر شورای زکات شهرستان به پروژه های عمرانی این شورا اشاره و اظهار کرد: کمک به ساخت مسجد در روستاهای پیرکندی، قره آغاج صفائیه و قره شعبان و همچنین ساخت غسالخانه در روستای ولدیان ازجمله پروژه های عمرانی انجام شده در سال 90 به شمار می رود.

سهندی در ادامه میزان زکات فطره جمع آوری شده در سال گذشته را 2 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : شهرستان خوی در جمع آوری میزان زکات فطریه در سال گذشته رتبه نخست در استان را کسب کرده وزکات پیش بینی شده برای امسال 3 میلیارد ریال درنظر گرفته شده که امیدواریم با رهنمودهای ریاست شورای زکات و همکاری تمامی اعضای شورا بتوانیم رسالت خود را در عمل به این فریضه به نحو احسن انجام دهیم.

وی همچنین به منظور فرهنگ سازی و تشویق مردم به ادای فریضه زکات، نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی و میادین شهر به نام زکات را پیشنهاد داد که مقرر شد در نخستین جلسه شورای نامگذاری شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر شورای زکات خوی در پایان با بیان این که مبلغ 380 میلیون ریال تشویقی سال گذشته هنوز پرداخت نشده از فرماندار خوی در خواست کرد، تشویقی معوقه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مورد بررسی و تصویب بودجه قرار گیرد.

گفتنی است، بر اساس قانون زکات، که در 30 آبان ماه سال 90 تصویب شده است، شورای مرکزی زکات با ترکیب امام جمعه به‌ عنوان ریاست شورا، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دبیر، فرماندار، رییس اداره بهزیستی، مدیر جهادکشاورزی، رییس اداره امور مالیاتی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس شورای شهر به عنوان اعضای ثابت آن تعیین شده اند./938/پ202/پ202/س
ارسال نظرات