۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۲۵۳
نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس نهم:

ایران انحصارطلبی نظام سلطه را درهم شکست

خبرگزاری رسا ـ نماینده منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان نمی‌توانند ایران را از رسیدن به حق طبیعی خود در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای باز دارند.
فناوري هسته اي نيروگاه هسته اي بوشهر
محمد اسماعیلی، نماینده منتخب مردم زنجان و طارم در انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر همه کشورهای پیشرفته جهان در تلاش برای رسیدن به انرژی هسته‌ای هستند، چراکه در سال های آینده سوخت های فسیلی دیگر قادر به پاسخگویی نیاز بشر نخواهند بود.

وی با بیان این که یکی از اهمیت‌های انرژی هسته‌ای تلاش همه ملت‌ها برای دست‌یابی به این فناوری است، خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای کاربردهای بسیاری در زندگی امروز بشر دارد، از این رو همه ملت‌ها باید از این انرژی به عنوان یک فناوری صلح‌آمیز استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور به پیشرفت‌های بسیاری در زمینه انرژی هسته‌ای دست یافته است، اضافه کرد: این فناوری با تلاش دانشمندان ایرانی حاصل شده است.

اسماعیلی با تاکید بر این که انرژی هسته ای همواره به دست نظام سلطه خطرناک است، تصریح کرد: استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای از حقوق طبیعی ملت ایران است، هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند ایران را از رسیدن به حق طبیعی خود باز دارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای لازمه تحقق کامل تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، افزود: در حال حاضر تلاش و رقابت کشورها برای رسیدن به این فناوری موجب شده تا چند کشور پیشرفته دانش استفاده از آن را به انحصار خود در آورند، اما بر خلاف تصور آنان ایران اسلامی انحصارطلبی نظام سلطه را شکست.

نماینده منتخب مردم زنجان و طارم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ملت و مسؤولان ایران به اهمیت انرژی هسته‌ای آگاه هستند، اضافه کرد: هدف ایرانی‌ها از دست یابی به انرژی هسته‌ای استفاده علمی و صلح‌آمیز از آن است، به یقین دشمنان در آینده توان ایستادگی در مقابل دیپلماسی هسته ای و منطقی ایران را نخواهند داشت.

وی با بیان این که یکی از اهداف مهم ایران استفاده از انرژی هسته‌ای برای رسیدن به پیشرفت است، گفت: اگر غرب در عالم واقع به دنبال مبارزه با تولید سلاح های کشتار جمعی است، چرا مقابل کلاهک های هسته ای رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده و سیاست دوگانه ای در برابر ملت ها اتحاذ می کند./935/ت302/س
ارسال نظرات