۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۲۷۷
امام جمعه اردبیل:

صداقت و شفاف گویی لازمه اعتماد عمومی به رسانه ملی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تأکید بر این که نظام اسلامی هیچ چیز پنهان و کتمان شده میان مردم ندارد، گفت: صداقت و شفاف گویی لازمه اعتماد عمومی به رسانه ملی است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در دیدار مسؤولان صدا و سیمای مرکز اردبیل شبکه سبلان اظهار داشت: صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها به عنوان دیده‌بان نظام اسلامی نقش بسزایی در همگرایی و وحدت ملی و اسلامی بر عهده دارند.

وی با تاکید بر این که شفاف گویی و صداقت در گفتار و رفتار لازمه اعتماد عمومی نسبت به رسانه ملی است، خاطر نشان کرد: صدا و سیما همان گونه که از پیشرفت های نظام سخن می گوید، بایستی بدون تعارف در بازگو کردن مشکلات و معضلات مردم با اهمیت و حساس خاص فعالیت کند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر این که نظام اسلامی هیچ چیز پنهان و کتمان شده میان مردم ندارد، گفت: عدم انعکاس مشکلات محرومان و مستضعفان جامعه موجب سلب اعتماد مردم نسبت به کل نظام خواهد بود، اگر اعتقاد بر این است که صدا و سیما، رسانه ای ملی است، بایستی پاسخگوی همه نیازهای آحاد و اقشار باشد.

عضو خبرگان رهبری شفاف گویی و عملکرد روشن را نقطه قوت و اقتدار نظام اسلامی ایران دانست و ادامه داد: لازم نیست رسانه ملی برای خوشایندی دیگران و یا احتمال ناراحت شدن فرد یا جریان خاص سکوت اختیار کرده و یا از بیان حقایق خودداری کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شبکه های استانی رسالت خطیری در تقویت زبان، آیین و فرهنگ بومی مناطق مختلف بر عهده دارند، افزود: آیین‌ها و فرهنگ‌های بومی هر منطقه، در سطح کلان تقویت‌کننده زبان و آیین و رسوم ملی ایرانیان است.

وی با اشاره به این که استکبار جهانی با راه اندازی شبکه های متعدد ماهواره ای درصدد هویت زدایی از ملت هستند، اظهار داشت: دشمنان در جنگ رسانه ای نابرابر به دنبال غارت فرهنگ، تاریخ، تمدن و ارزش های اصیل اسلامی و انقلابی هستند، صدا و سیما بایستی با استراتژی واحد و تولید برنامه های کیفی به مقابله با توطئه های دشمنان بپردازند.

امام جمعه اردیبل با تاکید بر این که باید به بلوغ فکری و درک عمیق مردم احترام گذاشت، گفت: بازتاب برنامه های رسانه ملی میان مردم خود بهترین میزان برای ارزیابی موفقیت صدا و سیما است، امروز نیازمند فعالیت نخبگان هنری و رسانه ای در صدا و سیما هستیم.

همچنین ابوالحسن صادقی‌جهانی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل در سخنانی به ارائه گزارشی از عملکرد صدا و سیمای مرکز اردبیل پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات