۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۲۶۳۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

روحانیت محور برنامه های مسجدی قرار گیرند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: روحانیان و ائمه جماعات بایستی محور اصلی برنامه ها و فعالیت های مسجدی قرار گیرند.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، امروز در جلسه هم اندیشی امور مساجد استان با تاکید بر نقش محوری روحانیان و ائمه جماعات در برنامه ها و فعالیت های مسجدی اظهار داشت: روحانیان مساجد به عنوان مدیران فرهنگی باید تمام برنامه های فرهنگی مسجد را با همکاری جوانان فعال و پشتیبانی هیات امنا مدیریت کنند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت و توانمندی های موجود در مساجد استان تاکید کرد و گفت: روحانیان با بهره مندی از شیوه های صحیح مدیریت می توانند نسبت به ایجاد تعامل و همکاری در بین اهالی مسجد و جذب بیشتر آنها به سمت این مکان مقدس اقدام کنند.

حجت الاسلام ستوده با تاکید بر اینکه کار فرهنگی تعطیل بردار نیست، تصریح کرد: باید با سعی و تلاش در راستای احیای جایگاه اصلی مساجد همت گماشت، که در این میان روحانیان و ائمه جماعات نقش محوری و تاثیرگذار بر عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از روحانیان به عنوان نقطه قابل اتکا و پشتوانه معنوی و ارزشی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: اگر به این مسأله بی‌توجهی کنیم در تربیت نسل آینده دچار نوعی بی‌هویتی می‌شویم که محصول آن شکل‌گیری نسلی بی‌اعتقاد و بدون باور است.

وی در ادامه ائمه جماعات مساجد را به مطالعه بیشتر و درک مفاهیم و مبانی متناسب با مخاطبان به ویژه جوانان دعوت کرد و افزود: روحانیان باید امروز پاسخگوی پرسش جوانانی باشند که از طریق رسانه‌های مختلف بارش پیام‌های انحرافی و مفاهیم القایی را شاهد هستند.

حجت الاسلام ستوده ادامه داد: اگر نتوانیم جوان را به پای منابر و درس فضایل بکشانیم و با ایجاد انگیزه‌هایی مضاعف در این کار توفیق حاصل نکنیم باید در شیوه‌های خود تجدید نظر کنیم، چراکه دشمنان در راستای جنگ نرم علیه مرزهای عقیدتی نظام اسلامی، سرمایه گذاری کلانی برای شبهه افکنی و انحراف جوانان ایرانی در فضای مجازی گذاشته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان با تاکید بر مخاطب شناسی در امر تبلیغ گفت: روحانیان به ویژه ائمه جماعات مساجد بایستی با درک شرایط زمانی و مکانی نسبت به تشریح مبانی ارزشمند دینی اقدام کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات