۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۲۸۳۱۳

ویژه‌نامه اینترنتی کوثر آفرینش منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه اینترنتی کوثر آفرینش در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) از سوی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.
حضرت زهرا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه اینترنتی کوثر آفرینش در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در پایگاه اینترنتی مؤسسه فرهنگی واطلاع رسانی تبیان منتشر شد.

بنا بر این گزارش، کلیپ‌ها، نواهنگ ها، گالری تصاویر، تصاویر ویژه و موبایل اسلامی از موضوعات این ویژه‌نامه مناسبتی است.

همچنین قفسه کتاب، مقالات، آورده‌اند که، زلال قلم، مدح آفتاب و ویژه‌نامه‌های پیشین نیز از دیگر بخش‌های این ویژه‌نامه مناسبتی است.

فاطمه(س) نسخه مطابق اصل پدر
در مطلبی با عنوان «فاطمه(س) نسخه مطابق اصل پدر» می‌خوانیم؛ «آن حضرت در بین اهل بیت علیهم السلام، مقام و عظمت خاصی دارند که همه ائمه علیهم السلام به وجود ایشان افتخار می‌کنند. در واقع، آن وجود مقدس برای همه اهل بیت علیهم السلام حجت است، یعنی برای حقانیت خودشان و برای بطلان غاصبین و ستمگران به وجود آن بزرگوار احتجاج می‌کنند».

امروز کلمات آن حضرت باید سرمشق زندگی همه بانوان و بلکه مردان باشد. آن حضرت، مقام واقعی و کرامت حقیقی زن را به دنیا ابلاغ نمود و فرمود: بهترین زن آن است که نه او مرد نامحرمی را ببیند و نه مرد نامحرمی او را ببیند. این است که حضرت زهرا علیها السلام را تا امروز و تا قیامت، در دل‌های مردم آگاه و خداپرست و حق‌جو زنده نگه داشته است.

بزرگ بانوی اسلام از منظر دنیای غرب
«بزرگ بانوی اسلام از منظر دنیای غرب» از دیگر بخش‌های این ویژه‌نامه است، در بخشی از آن آمده است؛ « امروزه که شخصیت جمیله بوپاشاها، ایندیرا گاندى ها، فلورانس ها، الیزابت ها و بنت الهدى ها و نظایر آن در سطح وسیعى از جهان مورد تجزیه و تحلیل قرار مى گیرد، آیا جا ندارد که شخصیت فوق العاده والاى بانوى بزرگ اسلام زهراى اطهر سلام الله علیها در عرصه ى جهانى مورد معرفى و شناسایى قرار گیرد؟

فاطمه ى زهرا مقامى والاتر از آن دارد که سندهاى تاریخى و روایتى به سوى او اشاره کنند، و گرامى تر از آن است که شرح حال گونه ها به جانب وى راهنما باشند. فاطمه را همین چهارچوب کافى است که: وى دختر محمد و همسر على و مادر حسن و حسین و بزرگ بانوى جهان است.

مستشرق و پژوهشگر معروف فرانسوى، لویى ماسینیون که مدتى از عمر خود را وقف شناخت حضرت فاطمه ى زهرا علیهاالسلام ساخته، در زمینه ى شناخت آن حضرت، با گام هاى تحقیق پیش رفته و تلاش و کوشش بسیار به عمل آورده است. وى رساله ى محققانه اى در مورد مباهله ى مسیحیان «نجران» با پیامبر اسلام، که در سال دهم هجرى در مدینه صورت گرفت، نوشته که در آن نکته هاى جالب توجه فراوانى مطرح شده است. در آن رساله مى گوید: «اوراد و دعاهاى ابراهیم از وجود دوازده نور که منشعب از فاطمه هستند خبر مى دهد اوراد و دعاهاى ابراهیم از وجود دوازده نور که منشعب از فاطمه هستند خبر مى دهد تورات موسى از آمدن محمد و دختر پربرکت او، و دو آقازاده به مانند اسماعیل و اسحق (حسن و حسین) نوید مى دهد».

همچنین در بخش «خانه‌ای از بهشت» آمده است؛ «از آن زمان که ابتدای دل خویش را به انتهای دل علی علیه ‏السلام با پلی از مهر و وفا متصل کردی، زیباترین خانه عشق در جهان بنا شد؛ خانه‏ای که اهل بهشت در آن می‏زیستند. علی و فاطمه ، حسن و حسین ، زینب و امّ کلثوم علیهم السلام شگفتا! مگر می‏شود بر خاک بی مقدار زمین، خانه‏ای از بهشت را بنا کرد؟ اگر از زمین گیاه رویید و سبز شد، یقین، جا پای فاطمه و خاندان بهشتی اوست.

در بخشی با عنوان «عنایات به مردان علم» می‌خوانیم؛ « سید بحر العلوم (ره) مى فرماید: در عالم رؤ یا دیدم در مدینه مشرف بودم و مرا جناب پیغمبر صلى الله علیه و آله و سلم احضار نمود. داخل حجره مقدسه شدم ، دیدم جناب پیغمبر صلى الله علیه و آله و سلم در صدر مجلس قرار گرفته و حسنین علیهماالسلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها در حاشیه مجلس قرار گرفته اند و جناب على علیه السلام سرپا ایستاده است و......».

 علاقه‌مندان به استفاده از این ویژه نامه مناسبتی می‌توانند به پایگاه مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به نشانی اینترنتی
http://www.tebyan.net/ مراجعه کنند./927/ ت302/ن

ارسال نظرات