۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۹۲۳۳
استاد اخلاق حوزه علمیه گلستان:

نگاه مادی غرب به اخلاق، ارزش‌های انسانی را متزلزل کرده است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه گلستان با بیان نگاه مادی در غرب جای اخلاق و ارزش های انسانی را گرفته است، بیان داشت: نظام سرمایه داری در دنیای غرب زمینه بسیاری از مشکلات جامعه بشری را فراهم و ارزش‌های انسانی را متزلزل کرده است.‌
آيت الله ميبدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله سید محمدرضا میبدی، مسؤول مدرسه علمیه رضویه گرگان، روز گذشته در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان، بی تقوایی را مهم‌ترین مشکل جامعه بشری دانست و گفت: اگر جوامع بشری به مسأله تقوا توجه کنند بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها رفع خواهد شد.

وی با بیان این‌که متأسفانه امروز شاهد کمرنگ شدن اخلاق گرایی در جامعه هستیم،جامعه امروز را تشنه اخلاق و معرفت دینی دانست و تصریح کرد: متولیان دینی باید تلاش کنند تا این موضوع مهم بیشتر در جامعه تبیین شود.

آیت‌الله میبدی اسلام را دینی اخلاقی معرفی کرد و با بیان این‌که همه احکام اسلامی تعالی بخش و انسان ساز است، بیان داشت: بیان گسترده نکات ارزشی و متعالی از سوی شریعت محمدی نشان دهنده توجه اسلام ناب به مسأله اخلاق است.

استاد اخلاق حوزه علمیه گلستان به نقش روحانیت در ترویج مباحث اخلاقی در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: این قشر تأثیرگذار همواره در خط مقدم ترویج اصول اخلاقی در جامعه قرار دارد.

وی کمرنگ شدن مباحث اخلاقی در جامعه اسلامی را زمینه ساز انحراف و بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: نگاه مادی در غرب، جایگاه اخلاق و ارزش های انسانی را متزلزل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تفکر و اندیشه ارزشی را ویژگی انسان کامل دانست و گفت: انسان با افکار متعالی می‌تواند مسیر صحیح زندگی را طی کند.

آیت‌الله میبدی ایمان قوی را لازمه یک فکر و اندیشه متعالی دانست و خاطرنشان کرد: فکر و اندیشه تنها با ایمان قوی می تواند انسان را به سر منزل مقصود برساند.

استاد اخلاق حوزه علمیه گلستان با تأکید بر این که اراده انسانی باید در مسیر الهی قرار گیرد، گفت: اولویت اعمال انسان باید رضایت الهی باشد و تنها در این صورت است که عمل فرد مقبول درگاه خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود به نقش طلاب حوزه علمیه در رشد و گسترش احکام دینی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که طلاب در شرایط امروز جامعه رسالت سنگینی برعهده دارند، خاطرنشان کرد: طلاب نباید جایگاه خود را در جامعه سبک شمارند. رسالت حوزه و روحانیت در تاریخ اسلام همواره سنگین بوده و از سویی همه تلاش دشمنان در طول تاریخ کمرنگ کردن نقش روحانیت در جامعه اسلامی بوده است.

نایب رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان با تأکید بر این‌که طلاب باید قدر شرایط موجود را بدانند، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب، حوزه های علمیه از بسیاری از امکانات محروم بودند، اما بعد از انقلاب شرایط دگرگون شد و یک طلبه باید با توجه به شرایط امروز حوزه همه توان خود را به کار گیرد تا بتواند در جهت خدمت به اسلام و انقلاب گام بردارد./950/پ202/ج
ارسال نظرات