۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۹۶۱۵
مدیرکل ارشاد آذربایجان ‌شرقی:

آیت‌الله قاضی چهره تابناک عرفان حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل ارشاد آذربایجان ‌شرقی گفت: مرحوم آیت الله قاضی عمر پربرکت خود را در راه ترویج و تبلیغ فقاهت و سیر و سلوک معنوی سپری کرده است.
ديدار با با آيت‌الله حائري ‌شيرازي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی،‌ علی داننده در دیدار اعضای کمیته علمی و اجرایی کنگره بزرگداشت سیدعلی‌آقا قاضی با آیت‌الله حائری ‌شیرازی در قم با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره اظهار داشت: این کنگره در راستای اجرای طرح "مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی" و با هدف تهیه و تدوین متون غنی و متقن و بهره گیری از سخنرانی ها و نکات تربیتی و اخلاقی مجتهدان،‌علما،‌فقها و عرفای برجسته آذربایجان که شخصیتی جهانی داشته و عامل عرفان دینی و اسلامی هستند،‌ برگزار می شود.

وی افزود: دیدار با علما و فضلای برجسته دینی و بهره‌گیری از نقطه نظرات سازنده آنان نقطه عطفی در مسیر برگزاری این کنگره عظیم است.

داننده با تاکید بر اینکه تربیت یافتگان مکتب پرفروغ تشیع در برهه‌های مختلفی از زمان،‌تربیت نفوس مستعده را بر عهده داشته‌اند،‌ آیت‌الله قاضی را نمونه بارزی از مفاخر دینی آذربایجان و چهره تابناک عرفان حقیقی عنوان کرد.

وی گفت: این فقیه متاله عمر پربرکت خود را در راه ترویج و تبلیغ فقاهت و سیر و سلوک معنوی سپری کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: آیت‌الله قاضی با حرکت در صراط مستقیم الهی و در راستای نیل به مقامات معنوی، با تکیه بر آموزه‌های قرآن کریم و عترت پیامبر (ص) و به عبارتی با تاسی از ثقلین، همچون چراغی فروزان فراراه رهروانی است که گام در طریق معرفت الهی نهاده‌اند.

وی گفت: این همایش در دو بخش شامل زندگانی و حیات علمی و سیره عملی و روش تربیتی آن بزرگوار برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، مرکز ثقل این همایش را بخش دوم فراخوان و شامل تبیین سیره عملی و روش تربیتی آیت‌الله قاضی عنوان کرد و گفت: این بخش از فراخوان دربرگیرنده مطالبی در حوزه آموزه‌های اخلاقی و عرفانی در حوزه‌های علمیه،‌جایگاه عرفان و اخلاق در نجف اشرف، سلوک اخلاقی آیت‌الله قاضی،‌سیره و روش تربیتی، ‌اندیشه‌های عرفانی، ‌نقش شاگردان وی در حوزه‌های علمیه و تجلی تمسک به اهل بیت (ع) در روش‌های تربیتی ایشان است.

وی ابراز امیدواری کرد تا برگزاری همایش بزرگداشت مقام علمی آیت‌الله قاضی با گستره بین‌المللی در جهت تعامل با کشورهای همسایه و راهی برای پالایش عرفان اسلامی از جریان‌های کاذب و خرافی مطرح در سالهای اخیر باشد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام احمد غروی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم علوی، حجت‌الاسلام محمود لطیفی، حجت الاسلام مهدی عالی و سیدمسعود نقیب به عنوان اعضای کمیته علمی و علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر این کنگره علمی عرفانی فعالیت می‌کنند.

براساس این گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت مسجد‌آیت‌الله انگجی نخستین کنگره بزرداشت مقام علمی عرفانی آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی را در آبان ماه 1391 در تبریز برگزار می‌کند./935/د102/س
ارسال نظرات