۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۳۰۱۹۷
نماینده خبرگان رهبری:

پیشگیری از وقوع جرائم نیازمند گسترش فعالیت فرهنگی و تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه تحقق سیاست حبس‌زدایی قوه قضائیه را نیازمند توجه به مساله پیشگیری دانست و گفت: پیشگیری از وقوع جرائم نیازمند کار فرهنگی و تبلیغی است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست مجموعه کارگاه‌های اشتغالزایی انجمن حمایت از زندانیان مراغه اظهار داشت: حمایت و ارتقای مهارت‌های شغلی برای در دوران گذران محکومیت از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت نظارت بر زندانیان پس از آزادی خاطر نشان کرد: زندانیان اگر در دوران حبس مهارت های لازم برای کسب و کار و خوداشتغالی را کسب کنند، قطعا پس از آزادی به دنبال زندگی سالم و کسب روزی حلال خواهند بود.

امام جمعه مراغه در ادامه تحقق سیاست حبس‌زدایی قوه قضائیه را نیازمند توجه به مساله پیشگیری دانست و گفت: پیشگیری از وقوع جرائم نیازمند کار فرهنگی و تبلیغی است که در این میان بایستی بینش و آگاهی عموم نسبت به احکام الهی و قوانین نظام اسلامی افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تقدیر از فعالیت‌های شبانه‌روزی انجمن حمایت از زندانیان مراغه گفت: مردم این شهرستان در کارهای خیر پیش قدم بوده که فقط اهدای یک قطعه زمین به انجمن حمایت از زندانیان دارای 15 میلیارد ریال ارزش است.

وی با اظهار گلایه از خیران شهرستان های بناب، ملکان و عجبشیر از عدم کمک به نیازهای انجمن حمایت از زندانیان مراغه گفت: بسیاری از محکومان این سه شهرستان در زندان مراغه نگهداری و خانواده های آنان زیر پوشش انجمن حمایت این شهرستان هستند؛ اما خیران آنان در حمایت از این افراد با انجمن همکاری کمتری دارند.

همچنین حسین ذبحی، معاون دادستان عمومی و انقلاب کشور در سخنانی با بیان این‌که برخی از آسیب های غیر مستقیم که در اثر حبس به خانواده های محکومان تحمیل می شود، جبران ناپذیر است، افزود: فردی که به دلایل اقدامات غیر قانونی خود در زندان حبس می شود، مشکلات فراوانی را در دو بعد معنوی و مادی گریبانگیر خانواده و خود می کند.

وی ادامه داد: در بعد مادی، سرپرست خانواده بنا به دلیل انتخاب اشتباه مسیر کسب روزی خود دیگر در امر درآمدزایی ناتوان شده و در نتیجه بسیاری از انجمن های حمایت، این گونه خانواده ها را که امکان تامین معیشت خود را ندارند حمایت می کنند و در بعد معنوی که بیشتر شامل موارد اجتماعی افراد زندانی و خانواده های آنهاست؛ دامنگیر خانواده افراد زندانی که بی گناه هستند، می شود.

حجت الاسلام حسن امجدی، رییس دادگستری مراغه نیز در سخنانی اظهار داشت: دادگستری و دادستانی این شهرستان با ایجاد کارگاه های اشتغال‌زایی در تحقق خواسته های نظام جمهوری اسلامی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی قدم بر می دارد.

وی بهره برداری از فاز اول مجموعه کارگاه های تولیدی انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان را گامی در جهت اشتغالزایی زندانیان و خانواده های آنان دانست و گفت: دادگستری و دادستانی مراغه به نوبه خود برخی از مشکلات اجتماعی زندانیان و خانواده های زندانیان این شهرستان و شهرستان های همجوار را که در پوشش زندان مراغه هستند، حل کرده اند.

علی دیزجی، دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این آیین گفت: طی دو سال گذشته برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این حوزه، حدود 30 میلیارد ریال اعتبار از محل کمک های خیران هزینه شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات