۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۰۷۶۵
اخبار کوتاه؛

اعلام برنامه‎های هفته قوه قضاییه در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خوزستان ضمن تشریح برنامه های بزرگداشت هفته قوه قضاییه گفت: دیدار مردمی مسؤولان قضایی و رؤسای سازمان های تابعه دستگاه قضایی در استان خوزستان روز جمعه دوم تیرماه سال 91 برگزار می شود.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در آستانه فرارسیدن هفته قوه قضاییه، امروز نشست هم اندیشی مسؤولان روابط عمومی دادگستری استان خوزستان و سازمان های تابعه دستگاه قضایی در این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، سرپرست اداره روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خوزستان، در این نشست ضمن تشریح برنامه های بزرگداشت هفته قوه قضاییه، گفت: دیدار مردمی مسؤولان قضایی و رؤسای سازمان های تابعه دستگاه قضایی در استان خوزستان روز جمعه دوم تیرماه سال 91 برگزار می شود.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، زمان و مکان برگزاری این دیدار را ساعت 8 صبح روز جمعه دوم تیرماه در محل سالن امامت دادگستری استان خوزستان واقع در میدان بسیج(فلکه ساعت) اهواز اعلام کرد.

وی تصریح کرد: حضور مسؤولان قضایی در گلزار شهدا و نماز جمعه، برگزاری نشست های خبری مسؤولان قضایی دادگستری و مدیران ادارات تابعه، دیدار مسؤولان قضایی و مدیران ادارات تابعه دستگاه قضایی در استان خوزستان با کارکنان قضایی و اداری، دیدار مسؤولان قضایی و مدیران ادارات تابعه دستگاه قضایی در استان خوزستان با آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از دیگر برنامه های مصوب در این هفته است.

افتتاح طرح اوقات فراغت کانون های مساجد در سطح خوزستان

حسین براتی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، امروز در اولین جلسه کارشناسان و رابطان دبیرخانه کانون های مساجد شهرستان ها که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، بر بهره مندی از فیوضات معنوی ماه پر خیر و برکت رجب تأکید کرد و گفت: افتتاح طرح اوقات فراغت کانون های مساجد در سطح شهرستان ها، هفته آینده با حضور رؤسای ادارات شهرستان ها، رابطان و مدیران کانون های مساجد شهرستان ها در شهرستان باغملک برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این برنامه ضمن امضای تفاهم نامه، موضوع برپایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که در اهواز برگزار می شود، مورد بحث و تبادل نظر شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه برپایی نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های مساجد خوزستان از حساسیت ویژه ای برخوردار است، افزود: امسال به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده که برپایی نمایشگاه عملکرد و توانمندی ها و دستاوردهای کانون های مساجد کشور در سطح استان ها از جمله این برنامه ها است.

براتی اضافه کرد: باید مقدمات کار نمایشگاه جهت ارائه عملکرد و توانمندی های کانون های مساجد شهرستان ها انجام بگیرد و کانون ها خود را باور کنند و از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در کانون ها به نحو احسن استفاده شود.

وی با اشاره به طرح قرآنی 1446، بیان داشت: این طرح با محوریت حفظ جزء30 قرآن است که از 27 خرداد با همکاری مرکز و خانه نور و با نظارت کانون مجری این طرح، کانون تخصصی قرآن کانون حضرت مهدی(عج) دزفول برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، راه اندازی 10 مرکز فرهنگ دیجیتال، ارسال فرم کتابخانه ها و اختتامیه طرح تلاوت نور را از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه عنوان کرد.

لازم به ذکر است، در این جلسه رابطان و کارشناسان دبیرخانه کانون های مساجد شهرستان ها به بیان نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

مدیران جهاد کشاورزی خوزستان با آیت الله موسوی جزایری دیدار کردند

مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همزمان با هفته جهاد کشاورزی با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، دیدار و گفت و گو کردند.

در بخش نخست این دیدار آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که هنوز تا دستیابی به آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی فاصله داریم و همچنان به مقصد نرسیده ایم، اظهار داشت: افزون بر این که در خوزستان زمین های استفاده نشده بسیاری وجود دارد، در بخش شیلات و منابع دامی نیز می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.

امام جمعه اهواز به نقش مهم جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس با انجام مهندسی جنگ در حقیقت به تنهایی نیمی از جنگ را برعهده داشت و فعالیت های ابتکاری بسیاری انجام داد که در دنیا بی نظیر بود.

نماینده مردم خوستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جنگ امروز، جنگ اقتصادی است و خواست خدا بر این بوده که آن هم بر عهده شما سربازان جهاد کشاورزی باشد.

کیخسرو چنگلوایی ، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در بخش دیگری از این مراسم به ارائه گزارشی از عملکر جهاد کشاورزی خوزستان در سال جاری پرداخت و گفت: از حمایت ویژه آیت الله موسوی جزایری از بخش کشاورزی استان تقدیر و تشکر می کنیم.

وی ابراز داشت: در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و شیلاتی در سال گذشته موفقیت های بسیار خوبی نصیب استان خوزستان شد که همگی حاصل تلاش و کوشش کارکنان جهاد کشاورزی استان است.

چنگلوایی تأکید کرد: در زمینه محصولات زراعی، باغی و شیلاتی 2/13 تن تولید، در زمینه تولید گندم یک میلیون و 600 هزار تن در استان خوزستان تولید شد که توانستیم مقام اول را در کشور کسب کنیم./945/د101/ب

ارسال نظرات