۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۳۱۱۷۱
در پی تنش در اردوگاه نهر البارد لبنان؛

علامه نابلسی: برخی درصدد تخریب روابط فلسطین و لبنان هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق شهر صیدا لبنان، درگیری های رخ داده در اردوگاه نهر البارد این کشور را محکوم و بر لزوم بازگشت آرامش به این اردوگاه تاکید کرد.
علامه شيخ عفيف نابلسي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت المنار، علامه شیخ عفیف النابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) در شهر صیدا با اشاره به تلاش برخی افراد برای فشار علیه شهروندان فلسطینی ساکن لبنان از آنان خواست نسبت به این توطئه هوشیار باشند و از واکنش نامعقول خودداری کنند.

وی گفت: برخی از افراد و جریان ها تلاش می کنند تا فلسطینی ها و سازمان های نظامی لبنان را رودروی هم قرار دهند و از شهروندان فلسطینی ساکن لبنان می خواهم نسبت به خطرات این توطئه هوشیار باشند و از عکس العملی نامعقول و غیر حساب شده پرهیز کنند.

علامه نابلسی افزود: منطقه و لبنان در پرتو حوادث کنونی در معرض خطر قرار دارند و لبنانی ها باید به وحدت داخلی و همزیستی مسالمت آمیز تمسک یافته و از وقوع در نزاع و درگیری به شدت خودداری ورزند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر صیدا با اشاره به اینکه ارتش لبنان حامی فلسطینی های ساکن این کشور است، تصریح کرد: ارتش لبنان به شدت نسبت به امنیت شهروندان فلسطینی و اردوگاه های آنان در لبنان اهتمام می ورزد و از ورود مزدورانی که درصدد تخریب رابطه لبنان و فلسطین هستند، جلوگیری می کند.

وی اظهار داشت: اجرای تحقیقات سریع و فوری نسبت به حوادث رخ داده در اردوگاه نهر البارد و از سرگیری مذاکرات میان ارتش و نیروهای فلسطینی برای بازگشت آرامش، امنیت و تحقق مطالب ضروری است.

گفتنی است ساکنان اردوگاه نهر البارد که شبه نظامیان القاعده نفوذ فراوانی در این اردوگاه دارند، روز جمعه به بهانه توقیف موتورسیکلت یکی از ساکنان این اردوگاه به ایستگاه ایست بازرسی ارتش لبنان حمله کرده و تعدادی از نظامیان لبنانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

ارتش لبنان پس از این حمله وارد عمل شده و به درگیری با شبه نظامیان پرداختند که تعدادی از ساکنان این اردوگاه بر اثر این درگیری ها کشته شدند.

شبه نظامیان القاعده، روز گذشته نیز در جریان مراسم تشییع دو کودک کشته شده در حوادث روز جمعه به نیروهای ارتش لبنان حمله ور شده که این درگیری ها به کشته شدن چهار تن و زخمی شدن 20 تن دیگر منجر شد./980/ب901/ک




ارسال نظرات