۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۳۱۲۹۳
آیت‌الله صافی گلپایگانی خطاب به رییس دانشگاه آزاد:

طرح تفکیک جنیستی را اجرایی و در تمامی رشته‌ها از اساتید متعهد استفاده کنید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، توصیه هایی به رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ارائه کرد و از وی خواست نسبت به اجرای طرح تفکیک جنیستی اهتمام داشته باشد و در تمامی رشته های تحصیلی از اساتید مؤمن و متعهد استفاده کند.
ديدار فرهاد دانشجو رييس دانشگاه آزاد اسلامي با آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، امروز در دیدار فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اهداف تشکیل این دانشگاه، گفت: یکی از اهداف شکل‌گیری این دانشگاه این بود که افزون بر علم آموزی، جنبه‌های اسلامی و مذهبی نیز در این دانشگاه مشهود باشد و وضعیت اخلاقی ارتقا یابد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که یکی دیگر از اهداف تشکیل و راه‌اندازی دانشگاه آزاد این بود که این دانشگاه مرکزی جهانی، اسلامی، علمی و فرهنگی باشد، بر ضرورت توجه به جنبه های اسلامی و مذهبی در این دانشگاه تاکید کرد و گفت: انتظار مردم از دانشگاه آزاد این بوده و هست که در این مسیر حرکت کند و به مرکزی انسان ساز تبدیل شود، اما متاسفانه این مساله آن گونه که مورد انتظار بود جلو نرفت و البته نباید تلاش‌های انجام شده را نادیده گرفت.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی دانشگاه آزاد اسلامی را در رشد کمی و توسعه در شهرهای مختلف کشور موفق دانست و در عین حال گفت: متاسفانه در بسیاری از شهرهای کوچک پس از تاسیس و راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی مردم شاهد تغییر وضعیت حجاب هستند و علت آن را نیز شکل‌گیری دانشگاه آزاد و عدم التزام کامل دانشجویان این دانشگاه به حجاب اسلامی می دانند.

وی با تاکید بر این‌که مسؤولان دانشگاه آزاد باید نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند، خواستار اجرای طرح تفکیک جنیستی در دانشگاه آزاد اسلامی شد و گفت:‌ این موضوع در برخی کشورهای غیر اسلامی نیز مورد توجه قرار گرفته و تاثیرات خوبی هم به همراه داشته است.

این مرجع تقلید در ادامه خطاب به رییس دانشگاه آزاد با بیان این‌که این دانشگاه از نظر علمی باید در جایگاه والایی باشد، ابرازداشت: دانشگاه آزاد اسلامی باید به یک الگو برای دنیای اسلام تبدیل و در دنیا زبانزد شود و همان گونه که حضرت امام تاکید کردند دین باید در بخش های مختلف این دانشگاه ظهور و بروز داشته باشد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بر این مسئله تاکید داشتند که دین در بخش‌های مختلف احیا شود، گفت: امروز باید این مسیر را با جدیت دنبال کرده و نقاط ضعف موجود را برطرف کنید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که باید در همه رشته‌ها از اساتید مومن و متعهد استفاده کنید چراکه دانشجویان از اساتید تاثیر می پذیرند، یادآورشد: اساتید در تربیت دانشجویان تاثیر و نقش بسیار زیادی دارند و در راستای مواظبت نسبت به احکام و تعهد دانشجویان نقش آفرین هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افتخار ما شیعه اهل بیت و پیروی از امام زمان (عج) است، مسلمانان جهان باید با توجه به این اصل در عرصه علم و اخلاق پیشگام و پیشتاز باشند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این دانشگاه و همچنین طرح ها و برنامه های آینده خود ارائه کرد. /924/ پ202/ج

ارسال نظرات