۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۳۱۳۰۹
به همت کمیته امداد امام خمینی؛

همایش بزرگ زکات و مسجد محوری در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا - همایش بزرگ زکات و مسجد محوری صبح امروز با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در تهران برگزار شد
زکات


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ زکات و مسجد محوری، صبح امروز با حضور ائمه جمعه و جماعات فعال استان تهران در مجموعه فرهنگی ورزشی 5 آذر تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به اهمیت و نقش روحانیان و مبلغان در احیای زکات گفت: وقتی مردم ببینند زکاتشان به ساخت و تجهیز حوزه علمیه تخصیص داده خواهد شد، مشتاقانه به میدان آمده و مشارکتشان افزایش خواهد یافت.

در ادامه این مراسم،‌ حجت الاسلام حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز در این همایش نکاتی درباره راهبردی کردن مساجد و محوریت مسجد و ائمه جماعت در احیای امر زکات بیان کرد.

وی اجرایی شدن طرح مسجد محوری در موضوع زکات را از عوامل نزدیک شدن به مسجد تراز اسلامی دانست و گفت: باید در عین حال جوانب امر سنجیده شود تا با اجرای مناسب طرح از بوجود آمدن حاشیه و عواقب سوء پیشگیری شود.

همچنین، فاضل مشاور فرهنگی معاونت مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) و نبی لو دبیر ستاد احیای زکات از دیگر سخنرانان این همایش نیم روزه بودند.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم مقرر شد تفاهم لازم بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و مرکز رسیدگی به امور مساجد به‌عمل آمده و جهت عملیاتی کردن طرح در مساجد فعال به ائمه جماعات ابلاغ شود./959/پ203/ن

ارسال نظرات