۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۳۱۵۱۴

تأکید امام جمعه اردبیل بر حضور عالمانه مبلغان در فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری تأکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور جدی، تأثیرگذار، آگاهانه و عالمانه مبلغان در فضای مجازی هستیم.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در دیدار کارکنان اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل اظهار داشت: کار فرهنگی و تبلیغی تنها بر عهده یک سازمان و نهاد خاص نیست.

وی با تأکید بر این‌که سازمان تبلیغات اسلامی در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی این نهاد بایستی از حالت روزمرگی و کلیشه‌ای خارج شده و با رویکرد ابتکاری و نوآورانه برای جذب حداکثری جوانان اجرا شود.

امام جمعه اردبیل با هشدار نسبت به این‌که جوانان شیعه در معرض شدیدترین آماج حمله رسانه‌ای و عقیدتی دشمنان اسلام قرار دارند، تصریح کرد: هجمه فرهنگی دشمن علیه افکار و اندیشه های دینی مردم به‌ویژه جوانان، ضرورت برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها و برنامه های مناسب و کارشناسانه را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که روحانیان اعزامی از تبلیغات اسلامی بایستی خود را مجهز به علم روز کرده و نسبت به شبهات دشمنان آگاهی داشته باشند، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور جدی، تأثیرگذار، آگاهانه و عالمانه مبلغان دینی در فضای مجازی هستیم.

وی در پایان با تقدیر از فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در توسعه فرهنگ دینی در استان، خواستار ترویج تبلیغ چهره به چهره و اجرای فعالیت های تبلیغی در فضای مجازی شد و افزود: تبلیغات اسلامی بایستی با تعامل بیش از پیش با نهادهای آموزشی در جهت تربیت جوانان و ارتقای معرفت دینی نسل آینده‌ساز جامعه همت داشته باشد.

همچنین حجت الاسلام ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره‌کل در سال گذشته و سه ماهه اول سالجاری پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون هزار و 200 هیأت مذهبی و 950 مداح در استان فعالیت دارند.

وی با بیان این که تاکنون 120 خانه عالم در استان اردبیل احداث و تحویل روحانیان مستقر شده است، خاطرنشان کرد: 25 خانه عالم نیز در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان امسال به بهره برداری خواهد رسید که این امر نیز در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در مناطق مختلف استان موثر خواهد بود.

حجت الاسلام ستوده کمبود روحانی در مساجد شهری و روستایی را مهم‌ترین مشکل فراروی شبکه تبلیغی این استان دانست و خاطر نشان کرد: مهاجرت روحانیان بومی از دیگر شهرهای بزرگ حوزوی کشور از جمله قم به استان و توسعه مدارس علمیه در سراسر شهرهای استان اهمیت بسزایی در رفع این معضل خواهد داشت.

حجت الاسلام ستوده در پایان از برپایی نمایشگاه سراسری علوم قرآنی در اردبیل خبر داد و گفت: این نمایشگاه معنوی و فرهنگی با هدف بهره‌مندی هر چه بیشتر از فضائل و آموزه‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برگزار می شود، افزون بر این‌که همزمان با ماه مبارک رمضان کلاس‌های آموزش تفسیر و حفظ قرآن در مساجد برگزار خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات