۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۳۱۵۵۴
آیت‌الله خاتمی:

پاسخ ملت به هرگونه تهدید قاطعانه و شکننده خواهد بود/سیاست منهای اخلاق یک سیاست اموی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که ملت ایران اسلامی تا آخرین لحظه از آرمان های انقلاب و امام راحل دفاع خواهند کرد، گفت: دشمنان بدانند پاسخ ملت ایران در برابر هرگونه تهدید و تحریم قاطعانه و شکننده خواهد بود.
آيت الله سيد احمد خاتمي  آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع مردم بندر انزلی، به معیارهای حق در اسلام اشاره و با بیان این‌که حرکت در مسیر الهی نخستین ویژگی جریان حق است، گفت: قرار گرفتن در مسیر حق تنها راه رسیدن به سعادت حقیقی است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تبریک میلاد امام حسین و حضرت ابوالفضل (ع)، جریان کربلا را جلوه خدایی نامید و خاطرنشان کرد: سالار شهیدان و یارانش برای اعتلای اسلام همه چیز خود را در طبق اخلاص قرار دادند.

قدرت طلبی از عوامل بداخلاقی در جامعه است

آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که واقعه کربلا سرشار از فضائل اخلاقی است، گفت: سیاست منهای اخلاق یک سیاست اموی است.

وی رعایت موازین اخلاقی در جامعه را یکی راه‌های عاشورایی بودن دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود تا هر گونه بداخلاقی در جامعه اسلامی زدوده و فضیلیت ها جایگزین رذایل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عامل بد اخلاقی در جامعه را قدرت طلبی دانست و خاطرنشان کرد: جریان حق هیچ‌گاه به دنبال قدرت نبود و همواره فضیلت های اخلاقی را در مسائل مورد توجه قرار می دهد.

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که عزت و سربلندی ملت ایران در سایه اسلام ناب محقق خواهد شد، گفت: حرکت در مسیر دین و رفتار اسلامی زمینه ساز رسیدن انسان به کمال است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که نظام طاغوتی با همراهی غرب به دنبال سوق دادن جامعه به سوی بی دینی مطلق بودند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با آوردن دین مبین به صحنه زندگی فردی و اجتماعی مردم، زمینه گسترش روز افزون اندیشه های دینی در جهان را فراهم کرد.

وی پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) را حجت شرعی دانست و با بیان این‌که حزب و گروه در قیامت حجت نیستند، تصریج کرد: در زمان غیبت امام عصر (عج) ولی فقیه حجت شرعی است.

آیت‌الله خاتمی جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی را یک جایگاه مهم و ارزشی توصیف کرد و گفت: همه تلاش دشمنان در سه دهه اخیر تضعیف جایگاه ولایت در نظام دینی بوده است.

فاصله گرفتن افراد از ولایت آنها را از چشم مردم می‌اندازد

وی حرکت در مسیر ولایت را معیار سنجش افراد دانست و خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از ولایت، افراد را از چشم مردم می اندازد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که جمهوری اسلامی در سه دهه اخیر احترام بسیاری برای آرا و انتخاب مردم قائل شده است، گفت: این موضوع یکی دیگر از ملاک های جریان حق است.

وی با اشاره به این که دشمنان هر روز با توطئه‌ای جدید به جنگ با نظام اسلامی می آیند، خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش های مذبوحانه دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی، ملت ایران همچنان از آرمان های نظام و انقلاب حراست می کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، تهدید و تحریم های سی ساله غرب علیه نظام اسلامی را بی فایده خواند و بیان داشت: با وجود  همه فشارهای غرب به ویژه در حوزه اقتصادی علیه نظام، امروز شاهد بالندگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف هستیم.

وی با بیان این‌که‌ غرب به ویژه آمریکا دیگر توان مقابله با نظام اسلامی را ندارد، تصریح کرد: همه تلاش های دشمنان برای خدشه دار کردن جایگاه انقلاب اسلامی شکست خورده است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که ملت ایران اسلامی تا آخرین لحظه از آرمان های انقلاب و امام راحل دفاع خواهند کرد، گفت: دشمنان بدانند پاسخ ملت ایران در برابر هرگونه تهدید و تحریم قاطعانه و شکننده خواهد بود./950/پ202/ج
ارسال نظرات