۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۶۳۲

مهلت ارسال مقاله به کنگره سیدعلی‌آقا قاضی به پایان رسید

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی کنگره بزرگداشت سیدعلی آقا قاضی از پایان مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد.
آيت الله سيدعلي قاضي
حجت الاسلام احمد غروری، دبیر علمی کنگره بزرگداشت سیدعلی آقا قاضی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به ارائه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه این کنگره پرداخت و اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این کنگره پایان خرداد اعلام شده بود که هفته آینده کار داوری بر آثار رسیده شروع خواهد شد.

وی از برگزاری جلسات متعدد هماهنگی کمیته علمی کنگره خبر داد و گفت: حجج اسلام لطیفی، علوی، عالی و مولانا و همچنین سیدمسعود نقیب اعضای کمیته علمی کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی هستند که از هفته آینده کار بررسی آثار رسیده به دبیرخانه کنگره را آغاز می کنند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که آثار برگزیده در قالب کتابی نفیس به چاپ خواهد رسید، خاطر نشان کرد: 153 چکیده و 35 اصل مقاله واصل شده که قرار است 30 مقاله سفارشی نیز از سوی علمای برجسته سراسر کشور به نگارش درآید.

حجت الاسلام غروی با بیان این که رویکرد اصلی کنگره معرفی عرفان ناب اسلامی به جوانان خواهد بود، تصریح کرد: در شرایطی که عرفان های غلط، باطل و کاذب در محافل مختلف دانشجویی و حتی حوزوی جولان می دهند، برگزاری این کنگره نقش بسزایی در معرفی عرفان حقیقی خواهد داشت.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت عارف سیدعلی آقا قاضی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا عرفان مبتنی بر قرآن و عترت را که مورد تاکید مرحوم آیت الله قاضی بود را ترویج کنیم، افزون بر این‌که کنگره به دنبال معرفی شخصیت و الگوپذیری از سیر و سلوک علما و عرفای جهان تشیع به‌ویژه مرحوم آیت الله قاضی طباطبایی است.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی با بیان این که روند برگزاری و تبیین شخصیت آن عارف بالله و عالم وارسته به دور از افراط و تفریط خواهد بود، افزود: تمام سعی دست اندرکاران برگزاری کنگره، معرفی واقعی شخصیت آن عارف زاهد در قالب چاپ مقالات، کتب متعدد و جلسات پرسش و پاسخ و سخنرانی خواهد بود.

حجت الاسلام غروی در پایان با اشاره به برنامه های مختلف جنبی پیش بینی شده در این کنگره گفت: کنگره بزرگداشت آن مرحوم دو روزه در دو نوبت صبح و عصر با ارایه مقالات برگزیده، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و همچنین بررسی مکاتب عرفانی چین، هند و یونان خواهد بود.

گفتنی است، کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی هفدهم و هجدهم آبان ماه سال جاری با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در شهر تبریز برگزار خواهد شد./935/پ203/س

ارسال نظرات