۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۷۳۵
امام جمعه شبستر:

ترور شخصیت، بدترین توطئه علیه شهید بهشتی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام محمدزاده گفت: به یقین تأسف‌بارتر از شهادت آیت الله بهشتی، ترور شخصیت آن عالم وارسته در دوران حیات از سوی منافقان بود.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر


حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که همزمان با سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: سیر زندگانی آیت الله شهید بهشتی، نشان می دهد که آن عالم وارسته با وجود جایگاهی کم‌نظیر در اروپا، برای خدمت در نظام اسلامی راهی ایران شد و در عمل ولایت‌مداری را معنا کرد.

وی با تاکید بر این‌که شهید بهشتی به عنوان یکی از برجسته ترین تئورسین‌ های انقلاب اسلامی مطرح بود، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی را به‌حق بایستی بنیانگذار تشکیلات نوین قضایی کشور با رویکرد فقه نوین شیعی دانست، امروز تحولات مطلوب در این قوه نظام اسلامی، از برکات و اندیشه‌های آن عالم وارسته است.

حجت الاسلام محمدزاده از شهید بهشتی به عنوان اندیشمند بزرگ دینی عصر معاصر یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار در طول عمر با برکت خود، خدمات شایسته ای به نظام و انقلاب داشته که امروز نیز شاهد ثمرات حرکات عقلایی مبتنی بر آموزه های دینی آن عالم مجاهد و ولایت‌مدار هستیم.

امام جمعه شبستر با تأکید بر این‌که شهید بهشتی هیچگاه حب دنیوی نداشت و در مقابل شایعات و دروغ‌پردازی های منافقان حاضر نشد در تریبون نظام از خود دفاع کند، تصریح کرد: با این حال آن عالم اندیشمند و متفکر همان طور که امام راحل فرمودند؛ مظلومانه زیست و مظلومانه نیز به شهادت رسید.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به این‌که ایران اسلامی برای مقابله با آرمان‌های اصیل انقلابی، همواره درصدد مخدوش کردن چهره روحانیت اصیل و مجاهد بوده است، ادامه داد: به یقین تأسف‌بارتر از شهادت آیت الله بهشتی، ترور شخصیت آن عالم وارسته در دوران حیات از سوی منافقان بود.

وی با بیان این‌که شهید بهشتی عالم به مقتضیات زمان بود و در همه زمینه های علمی، دینی، اجتماعی و فرهنگی حرفی برای گفتن داشت، ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب با پی بردن به اهداف والای آن شهید بزرگوار و به دلیل خشم و غضب منافقین از این انسان وارسته، بطور مظلومانه بهشتی و 72 تن از یاران صدیق نظام را به شهادت رساندند.

حجت اسلام محمدزاده تصریح کرد: میان حوادث و وقایع انقلاب اسلامی شاید هیچ حادثه‌ای به اندازه هفتم تیر سال 60 دل مردم انقلابی و امام راحل را به درد نیاورد، چراکه ایران اسلامی داغدار فقدان عالمی شد که ذلت منافقان و جریانات انحرافی را به ارمغان آورد.

وی با تاکید بر این‌که واقعه تلخ هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی سقوط لیبرالیسم را موجب شد، افزود: این حادثه تروریستی عاملی برای افشای چهره دوست و دشمن، ایجاد امنیت و آرامش، حاکمیت حزب الله و آشکار شدن چهره واقعی منافقان بود./935/ت302/ب

ارسال نظرات