۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۷۹۲
استاد حوزه علمیه شیراز:

تاوان بی‎توجهی به فرهنگ عفاف ایجاد مشکلات فردی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت شیراز بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و گفت: بی توحهی به عفاف و حجاب مشکلات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی ایجاد می‌کند.
حجاب
حجت الاسلام سيدمرتضي شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مرتضی شیرازی، عضو جامعه روحانیت شیراز، امروز در حاشیه برگزاری جلسه جامعه روحانیت شیراز که با حضور سردار سیروس سجادیان فرماندهی انتظامی استان فارس تشکیل شد، گفت: حجاب زیربنای حفظ کانون خانواده و اجتماع، نهاد یا هر ارگان و مجموعه‌های خاص دولتی یا غیر دولتی است.

استاد حوزه علمیه شیراز خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت احکام و قوانین الهی، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف شده اما هنوز گریبانگیر مواردی همچون عفاف و حجاب هستیم که به عنوان یک معضل در جامعه مطرح است.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: مبحث حجاب و چگونگی اجرای این حکم الهی در جامعه از مواردی است که باید بیشتر به ‌آن توجه شود و با وجود استفاده از روش‌ها و تصویب قوانین مختلف همچنان دغدغه جدی جامعه اسلامی است.

وی ثمرات حجاب و بی حجابی در جامعه و تأثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی را یادآور شد و وظیفه مسؤولان در قبال اجرای آن را سنگین ارزیابی کرد و گفت: عواملی در جامعه وجود دارد که بر ترغیب و یا مخلفت افراد و جامعه در پذیرش این دستور الهی برای حفظ کانون خانواده و جامعه از گزندها و یا عدم پذیرش آن مؤثر است.

عضو جامعه روحانیت شیراز حجاب را یکی از بحث برانگیزترین مباحث اسلامی که نظرات مختلفی در این باره وجود دارد دانست و ابراز کرد: اگر کارشناسان آشنا به مسایل اسلامی و دینی آسیب‌های این بحث را مورد نقد و بررسی قرار دهند و به شکل زیربنایی با آن برخورد کنند می‌توانیم توقع اجرای این حکم الهی مانند دیگر احکام در جامعه باشیم.

 مسؤول دفتر آیت‌الله سید محمد باقر شیرازی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از امور مرتبط با فرهنگ و مذهب به صورت احساسی دنبال شده و یا پس از نگاهی مقطعی آنها را به حال خود رها کرده و توجهی به آنها نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام شیرازی در پایان گفت: رشد روز افزون مفاسد اخلاقی در جامعه، بالا رفتن آمار طلاق و اختلافات خانوادگی به ویژه در خانواده‌هایی که مقید به حجاب نیستند تبعات و معضلات غیر قابل جبرانی را در زندگی فردی و اجتماعی افراد به دنبال دارد و مسؤولان فرهنگی باید راهکارهای عملی برای برون رفت از این وضعیت ارائه دهند./927/پ203/س
ارسال نظرات