۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۳۵۰

ارسال بیش از 2 هزار اثر به دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره شعر و داستان جشنواره سوره گفت: امسال با وجود حذف بخش‌هایی از جشنواره، دو هزار و 100 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
ارسال بیش از 2 هزار اثر به دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کمال شفیعی، دبیر دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره در نشست رسانه‌ای این جشنواره که، روز گذشته در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به استفاده از حداکثر نیروهای ادبی و هنری سراسر کشور تأکید کرد: اولویت ما پرداختن به حداکثر نیروهای ادبی و هنری در سراسر کشور است و با وجود اینکه بخش‌هایی از جشنواره حذف شده است،‌ امسال دو هزار و 100 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که 130 اثر،‌ از استان‌های تهران،‌ آذربایجان غربی،‌ گیلان،‌ اصفهان، مرکزی و قم به مرحله دوم جشنواره راه پیدا کردند.

 

وی در ادامه افزود: یکی از افتخارات این دوره از جشنواره این است که از 31 داور این جشنواره، 22 داور از استان‌های سراسر کشور انتخاب شده‌اند و این موضوع توجه ویژه به ظرفیت داوری در سراسر کشور را می‌رساند.
  
 شفیعی با اشاره به اساسنامه حوزه هنری در کشف استعداد جوانان تصریح کرد: کشف، جذب و پروش استعداد جوانان جزء اساسنامه حوزه هنری می‌باشد و مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در حوزه فرهنگ و ادب بارها تأکید کرده‌اند که اگر می‌خواهیم در کشور اعتلایی داشته باشیم، باید برای جوان متعهد و هنرمند برنامه‌ریزی کنیم.
 
 
امیر حسین فردی،‌ مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی در سخنانی با اشاره به مأموریت ذاتی حوزه هنری اظهار داشت: حوزه هنری یک نهاد انقلابی است و با مأموریت حفظ و نگهداری ارزش‌های هنری و نظری انقلاب در سال 58 همزمان با تأسیس سپاه پاسداران و جهاد سازندگی تأسیس شد.
 
 وی در ادامه افزود: فلسفه وجودی حوزه هنری،‌ حفظ دستاوردهای هنری انقلاب است و اولویت کار ما بازگشت به دستاوردهای انقلاب است.
 
فردی با اشاره به دهمین سال جشنواره جوان سوره افزود: اینکه جشنواره‌ای ده سال به حیات خودش ادامه می‌دهد معنایش این ‌است که در کشور ظرفیت عددی ایجاد کرده و سودای ماندگاری دارد تا به اهداف عالیه خود برسد.
 
در انتهای این نشست،‌ علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، با اشاره به اینکه جشنواره امسال در شهرستان ارومیه برگزار می‌شود،‌ ابراز داشت: شهرستان ارومیه با وجود پتانسیل خوبی که در آثار نویسی و امکانات شهری دارد،‌ ادارات و ارگان‌های مختلف در این شهرستان اعلام آمادگی برای همکاری با این جشنواره کردند.
 
وی در ادامه افزود: این جشنواره،‌ دوشنبه 26تیرماه از ساعت 9:30 در تالار وحدت شهرستان ارومیه آغاز می‌شود و در افتتاحیه این جشنواره از پیشکسوتان حوزه هنری و ادبی شهرستان ارومیه تقدیر و تشکر خواهد شد.
 

گفتنی است، اختتامیه این جشنواره 27 تیرماه برگزار می شود. /958/پ202/ب

ارسال نظرات