۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۳۷۶

همایش آیت جاوید در آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش «آیت جاوید» ویژه بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله میرزا هاشم آملی پنجم ماه مبارک رمضان امسال در سالن همایش های واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی برگزار خواهد شد.
آيت الله ميرزا هاشم آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، فاضل لاریجانی، رییس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی، روز گذشته در دیدار با امام جمعه این شهرستان از برگزاری همایش «آیت جاوید» ویژه بیستمین سالگرد ارتحال شیخ الفقها آیت الله میرزا هاشم آملی خبر داد و گفت: این همایش پنجم  ماه مبارک رمضان امسال در سالن همایش های واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی تنها واحد دانشگاهی در کل کشور است که به نام این عالم جلیل القدر دینی مزین شده است، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی بر خود وظیفه می داند تا با برگزاری همایش بزرگداشت این مقام شامخ علمی و حوزوی گوشه‌هایی از شخصیت پربرکت این فقیه فرزانه را برای نسل جوان جامعه به خصوص دانشجویان تبیین کند.

 

لاریجانی به شخصیت والای آیت الله میرزاهاشم آملی اشاره کرد و گفت: آن عالم ربانی، فقیه بزرگوار، اسوه علم، تقوا و فضیلت و یکی از ستارگان درخشان آسمان علم و دانش و از مفاخر فقهای شیعه به شمار می روند.

 

وی ادامه داد: آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) بی شک یکی از شخصیت های برجسته عصر و برکات زمان معاصر بود، که در سایه تلاش های مستمر و پیگیر خویش توانست قلل برافراشته علم و اجتهاد را فتح نماید و بر کرسی پرارزش تعلیم و تدریس نشیند و دهها تن از بزرگان حوزه های علمیه را در دامان خویش پرورش دهد.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آمل در ادامه سخنان خود با اشاره به بررسی برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) در استان خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات بسیاری برای فراهم شدن این کنگره ملی صورت گرفته است.

لاریجانی با اشاره به جایگاه ویژه علمی و اخلاقی آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) گفت: بزرگداشت علما، تکریم شعائر دینی و سرمایه های معنوی است.

 

وی بسط و گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و مراجع بزرگ تقلید هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده غرب ایستادگی کنند.

 

لاریجانی خاطرنشان کرد: احیای بزرگان دینی احیای علم، سنت و نماد تشیع است در مقابل آنهایی که می‌گویند در تشیع عالمان برجسته‌ای که صاحب کمالات متعدد باشد، نبوده‌اند.

 

رییس دانشگاه آزاد واحد آیت الله آملی افزود: تامل در ابعاد شخصیتی بزرگان و عالمان دین و بازخوانی آثار و بررسی احوال نیکوی آنان در جهان امروز برای آشنایی نسل نو وظیفه ای سنگین بر دوش متعهدان و نهادهای فرهنگی است.

 

وی برگزاری کنگره ها و همایش های تکریم از عالمان دین را امری ضروری دانست و گفت: دیار مازندران از دیرباز مأوای نیکوی پرورش علما و صلحا بوده که آثار و افکار آنان چونان چلچراغی روشن بر تارک فرهنگ این سرزمین پاک می درخشد.

 

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به راه اندازی مرکز مطالعات علوم انسانی در واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی بیان داشت: بررسی های لازم برای ایجاد این مرکز از سوی کارگروه تخصصی در حال انجام است.

 

امام جمعه شهرستان آمل هم در این دیدار یکی از نیاز های نسل جوان دانشجو را آشنایی با مباحث عرفانی، کلام و فلسفه اسلامی  دانست و گفت: از جمله چالش های فکری در سطح جامعه به خصوص نسل جوان عدم شناخت این مباحث است.

 

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد از سوی امام جمعه شهرستان آمل تعدادی از اساتید حوزوی برای ارتباط مناسب تر حوزه و دانشگاه، تدریس دروس معارف و تبیین مباحث فلسفی، کلامی و عرفانی به دانشگاه معرفی شوند./950/پ202/ب

ارسال نظرات