۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۵۴۰

لوح فشرده سخنان حجت‌الاسلام پناهیان درباره حجاب منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ محصول چندرسانه‌ای «حجاب؛ وقتی زن‌ها مهربان‌تر می‌شوند» بر اساس سخنان حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و با نگاهی نو به مقوله حجاب منتشر شد.
حجت الاسلام پناهيان


به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه هفته عفاف و حجاب، موسسه بیان معنوی آخرین ویرایش گزیده سخنرانی‌های حجت‌الاسلام علی‌رضا پناهیان را با عنوان «حجاب؛ وقتی زن‌ها مهربان‌تر می‌شوند» در قالب یک DVD روانه بازار کرد.

 بر اساس این گزارش،  در این لوح فشرده آمده است: «متأسفانه نگاهی که در جامعه ما درباره حجاب وجود دارد، نگاهی منفعلانه است نه فعّالانه؛ آیا نگاه منفعلانه داشتن و معرفی حجاب براساس آن، می‌تواند حجاب را در اعماق اندیشه‌ها و جان‌ها بنشاند؟...

اغلب جوانان به دنبال فعّالیت، شور و نشاط‌اند؛ لذا غالبا دینِ منفعلانه برای آنها جذابیتی نخواهد داشت. شاهدمان هم اینکه وقتی به بعضی از دختران گفته می‌شود حجابتان را رعایت کنید تا از ضررها مصون باشید، با یک شجاعتی جواب می‌دهند: «غلط می‌کند کس به من نگاه چپ بیندازد». یا وقتی به آنها گفته می‌شود به خاطر دل پسرهای جوان حجاب خود را حفظ کنید، با یک حالت تهاجمی می‌گویند: «این مشکل خود اوست؛ مشکل من نیست؛ برود مشکلش را حل کند؛ خب نگاه نکند» .

در بخش دیگری از این سخنان چنین بیان می‌شود: «اساساً حجاب، یک فعالیت است؛ نشان‌دهنده فعّال بودن است. زن محجبه، هر چند کم سن و سال باشد در حق جامعه خود نقش مادری ایفا خواهد کرد و هم مردان و هم زنان را مورد لطف و مهربانی قرار خواهد داد. و زن باید به این نکته توجه داشته باشد؛ این توجه، او را بزرگ خواهد کرد و به او احساس بزرگی خواهد داد. می‌دانید چرا می‌گویند حجاب علامت وقار زن است؟ چون خود حجاب، وقار و بزرگی می‌آورد؛ نه اینکه با وقارها، حجاب خواهند داشت....»

علاقه‌مندان برای دیدن شرح کامل سلسله جلسات و سرفصل جلسات و تهیه این لوح فشرده می‌توانند به نشانی www.motaharmedia.ir مراجعه کنند./919/د102/ن

ارسال نظرات