۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۳۲۷۲۸
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی استان قم:

همکاری و هماهنگی بین نهاد‌های اعزام مبلغ ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی استان قم با اشاره به اینکه شهر مقدس قم یکی از شهرهای مهم و مذهبی کشور است، گفت: بیش از100 مبلغ و مبلغه در مساجد قم مشغول فعالیت‌های تابستانی هستند.
اوقات فراغت تابستان

حجت الاسلام مصطفی صفایی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: برای تعطیلات تابستان تعدادی از مبلغان که اعلام آمادگی کرده بودند به مناطق اطراف قم اعزام کرده‌ایم و هم‌اکنون مشغول تبلیغ هستند و همچنین نام‌نویسی از مبلغان برای ماه مبارک رمضان در مناطقی که نیاز به مبلغ دارند شروع شده و تا 31 تیرماه ادامه دارد.  

 وی در ادامه افزود: برای اجرای فعالیت‌های تابستانی در مساجد شهر مقدس قم بیش از 100 مبلغ و مبلغه از بین مبلغان گزینش شده‌ و به عنوان مربی برای کلاس‌های قرآن، احکام، پرده‌خوانی، بیان عقائد و معارف دینی انتخاب و هم‌اکنون مشغول فعالیت هستند.

وی با توجه به اینکه شهر مقدس قم یکی از شهرهای مهم و مذهبی کشور است اظهار داشت: اجرای طرح‌های فرهنگی در برخی از خیابان‌های شهر و مناطقی که مراکز فرهنگی کمتری دارند و اجرای فعالیت‌های فرهنگی با کمک مبلغان ساکن در این مناطق بخشی از برنامه‌های فرهنگی این معاونت در قم است.

حجت الاسلام صفایی برگزاری هیئات جامع و حلقه‌های معرفتی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) را از دیگر فعالیت‌های این معاونت در ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: بر اساس شاخص‌هایی که درنظر گرفته شده از مربیان با سابقه جهت پاسخ‌گویی به سؤالات دانش‌آموزان و زائران گرامی دعوت می‌شود.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی استان قم اضافه کرد: در هر دوره تبلیغی به صورت حضوری فعالیت‌های مبلغان بلند مدت و کوتاه مدت ارزیابی و عملکرد آنان سنجیده، امتیازبندی و نقاط ضعف و قوت آنها شناسایی می‌شود.

 وی با توجه به متعدد بودن مراکز اعزام مبلغ در شهر مقدس قم خاطر نشان کرد: همکاری و هماهنگی این نهادها لازم و ضروری است و سبب می‌شود در اجرای فعالیت‌های فرهنگی موفق‌تر باشند.

حجت الاسلام صفایی در پایان بر ایجاد یک پایگاه اینترنتی مشترک بین مراکز اعزام مبلغ تأکید کرد و گفت: در جلسات کارشناسی این نتیجه حاصل شده که سامانه سماوات برای این امر در نظر گرفته شود تا اعزام مبلغان به صورت متمرکز از این سامانه و با برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد. /9192/ت302/ن

ارسال نظرات