۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۹۲۲
از سوی روابط عمومی رادیو معارف؛

ویژه برنامه‌های شبکه سراسری معارف در ماه میهمانی خدا معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه‌های شبکه سراسری معارف در ماه پر خیر و برکت رمضان توسط روابط عمومی رادیو معارف معرفی شد.
راديو معارف

 

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف، همزمان با فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان، برنامه‌های این رادیو بوی میهمانی خدا گرفت. گروه های مختلف برنامه‌ساز در این ماه با برنامه‌های معارفی ذیل همراه با شنوندگان روزه‌دار این شبکه خواهند شد:

 

«نان و خرما»

 

برنامه «نان و خرما» کاری از گروه فرهنگ و ادب به تهیه کنندگی ابوالفضل سلیمانی ویژه زمان افطار است که به موضوع آشنایی با آموزه‌های ادعیه رمضان و افطاری ساده می پردازد. این ویژه برنامه هر روز از ساعت 19:30 همراه روزه‌داران شنونده خواهد بود.

 

«بهشت اجابت»

 

برنامه « بهشت اجابت» کاری از گروه قرآن و حدیث به تهیه کنندگی حجت الاسلام محمد جواد طوسی ویژه وقت سحر ماه رمضان است که به موضوع امید و رجا به فضل و رحمت الهی، فضا سازی معنوی و انس با قرآن کریم می پردازد. این برنامه ساعت 3:45 دقیقه بامداد تقدیم به سحرخیزان روزه دار خواهد شد.

 

«عشق الهی»

 

برنامه «عشق الهی» کاری از گروه اندیشه و حکمت به تهیه کنندگی حجت الاسلام محمد خلیلی است که به بررسی راه‌های جلب محبت الهی و آثار آن در زندگی می‌پردازد. شنوندگان می‌توانند این برنامه را هر روز ماه مبارک رمضان به جز روزهای 13، 19، 21 و 28 مرداد ساعت 23:15 از شبکه سراسری معارف بشنوند.

 

«فانوس»

 

برنامه «فانوس» کاری از گروه خبر و برنامه‌های سیاسی به تهیه کنندگی علی محمدی ضیاء است که به بیان خاطرات تبلیغی مبلغان دینی و حوزوی می پردازد. این برنامه هر روز ماه مبارک رمضان به جز روزهای 13، 17، 19، 21 و 28 مرداد ساعت 21:45 از رادیو معارف پخش می‌شود.

 

«دعای افتتاح»

 

«دعای افتتاح» کاری از گروه قرآن و حدیث هر شب ماه رمضان راس ساعت 21:15 از رادیو معارف پخش خواهد شد.

 

«شبستان»

 

جنگ شبانه «شبستان» کاری از گروه فرهنگ و ادب به تهیه کنندگی آقایان امیرعباس خاقانی، حمید اشتری، رضا رضایی و سید احمد محمودی است که به موضوعاتی همچون روزه، روزه داری و خانواده و ... می‌پردازد. این جنگ در ماه مبارک رمضان هرشب به جز 18، 20 و 22 مرداد ساعت 24 تقدیم شنوندگان معارف جو خواهد شد.

 

«ماه خدا سلام»

 

ویژه برنامه «ماه خدا سلام» کاری از گروه خبر و برنامه های سیاسی به تهیه کنندگی سید محمد مهدی رکنی است که به بیان آثار و برکات اجتماعی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان می پردازد. شنوندگان روزه‌دار می‌توانند شنونده این برنامه در 31 تیر 91 ساعت 8:40 باشند.

 

برنامه‌های روتین رادیو معارف نیز در این ماه حال و هوای ماه میهمانی خدا می‌گیرند که می‌توان بدین موارد اشاره کرد:

 

«صبح روشن»

 

برنامه زنده صبحگاهی «صبح روشن» کاری از گروه فرهنگ و ادب به تهیه کنندگی محمد حسن جلالی است که در این ایام به موضوعاتی همچون رمضان و تقوای اجتماعی، آثار تقوی در زندگی اجتماعی و ...  می‌پردازد.


این برنامه روزهای شنبه تا دوشنبه هر هفته  به جز 1، 2 ، 7، 8  و 9 مرداد ساعت 9:00  از شبکه رادیویی معارف پخش می‌شود.

 

«خانه مهر»

 

برنامه زنده صبحگاهی «خانه مهر» کاری از گروه فرهنگ و ادب به تهیه کنندگی اعظم ایرانی و حمید اشتری است که در این ایام به موضوعاتی چون نقش رمضان در سالم سازی فضای معنوی خانواده، نقش روزه در آرامش روانی خانواده و ... می‌پردازد. این برنامه روزهای سه شنبه تا پنج شنبه هر هفته ساعت 9:00 از رادیو معارف پخش خواهد شد.

 

«زمزم احکام»

 

برنامه «زمزم احکام» کاری از گروه فقه و سیره به تهیه کنندگی حجت الاسلام علی اسماعیلی است که در ایام ماه مبارک رمضان به بیان احکام مربوط به روزه می‌پردازد. شنوندگان می‌توانند این برنامه را هر روز به جز جمعه ها ساعت 12:15 از رادیو معارف بشنوند.

 

«ارمغان»

 

برنامه زنده بامدادی «ارمغان» کاری از گروه قرآن و حدیث به تهیه کنندگی سید احمد محمودی و مهدی میرزایی است که در این ایام به موضوعاتی همچون رمضان و فرصت خودسازی، غفلت زدایی و اعمال و فضایل ماه مبارک رمضان و ... را بررسی می‌کند. این برنامه هر روز به جز جمعه ‌ها ساعت 7:15 بامداد از رادیو معارف پخش می‌شود.

 

«بربال سخن»

 

برنامه «بربال سخن» کاری از گروه فرهنگ و ادب است که در این ایام به پخش سخنرانی خطیبان مشهور درباره مباحث مربوط به خودسازی اختصاص دارد. شنوندگان محترم می توانند از دوشنبه تا پنج شنبه هر هفته ساعت 11:15 شنونده این برنامه باشند.

 

«تا آسمان»

 

برنامه اذانگاهی «تا آسمان» کاری از گروه قرآن و حدیث به تهیه کنندگی حسن توکلی زاده است که به موضوع رمضان و عبادت اختصاص دارد. این برنامه هر روز در آستانه لحظات ملکوتی اذان ظهر از ساعت 12:45 از شبکه رادیویی معارف پخش می‌شود.

 

«خلوت انس»

 

برنامه «خلوت انس» کاری از گروه قرآن و حدیث است که هر شب به جز شب‌های قدر ساعت 00:45 بامداد به پخش دعای ابوحمزه ثمالی و سایر دعاهای ماه مبارک رمضان اختصاص دارد.

 

«میزان»

 

برنامه «میزان» کاری از گروه قرآن و حدیث به تهیه کنندگی روح الله شجاعی است که به آموزش و آشنایی با مفاهیم آیات برگزیده قرآن کریم اختصاص دارد. این برنامه هر روز به جز جمعه ها ساعت 17:30 بر روی آنتن خواهد رفت.

 

گزیده بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره پیرامون روزه و رمضان در برنامه «کلام امام» روزهای یکشنبه، سه شنبه و جمعه ساعت 20:50، گزیده بیانات مقام معظم رهبری مد ظله العالی پیرامون ماه مبارک رمضان، انس با قرآن و ... در برنامه «پیام ولایت» هر روز ساعت 13:50 پخش می‌شود.

 

همچنین سخنان امام خمینی رضوان الله تعالی علیه با موضوع رمضان و روزه در برنامه «حدیث آفتاب» مورخ 5 مرداد ساعت 6:10  پخش خواهد شد.

 

برنامه «برکرانه نور» تفسیر آیات قرآن توسط حضرت آیت الله جوادی آملی هر روز ساعت 6 صبح، «درمکتب وحی» مباحث تفسیری حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی جمعه ها ساعت 12 و «سروش آسمانی» مباحث تفسیری آیت الله سید احمد خاتمی سه شنبه‌ها ساعت 15:30 از رادیو معارف پخش خواهد شد.

 

در دو برنامه «چراغ مطالعه» و «گنجینه» نیز به معرفی کتاب‌های مربوط به رمضان و روزه‌داری و  ... اختصاص دارد که به ترتیب به تهیه کنندگی حسن توکلی زاده و سید ابوالقاسم غضنفری تولید می شود.

 

«چراغ مطالعه» شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت 12 و «گنجینه» یکشنبه ها ساعت10:50 از رادیو معارف پخش خواهد شد.

 

مسابقه تلفنی «همراهی» کاری از گروه فرهنگ و ادب به تهیه کنندگی ابوالفضل سلیمانی است که در این برنامه مباحث خودسازی حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مسابقه گذاشته می شود. این برنامه هر روز به جز جمعه‌ها ساعت 16:30 پخش می‌شود.

 

نکته‌هایی از قرآن کریم نیز در برنامه «زلال جاری» روزهای یکشنبه و دوشنبه ساعت 19:20 و بیان نکته‌هایی اخلاقی از قرآن در برنامه «از قرآن می‌پرسم» جمعه‌ها ساعت 18:50 تقدیم شنوندگان فهیم رادیو معارف خواهد شد.

 

گفتنی است جزء خوانی به روش ترتیل با صدای استاد حسین سبزعلی هر روز بعد از اذان صبح در برنامه بهشت اجابت از رادیو معارف پخش خواهد شد./919/د102/ن

 

ارسال نظرات