۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۹۴۵
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا:

دشمن از جوان ایرانی بیش از بمب اتم می ترسد/ از حضور سفیر انگلیس در کربلا بوی توطئه می آید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مشیری در جمع خانواده های شهدا و زائران عتبات عالیات گفت: خطر جوان ایرانی برای دشمن از یک بمب اتم بیشتر است و همین موضوع سبب هجوم فرهنگی علیه جوانان ما شده است.
مشيري

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد هادی مشیری، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان در جمع خواهران کاروان راهیان کربلا، خطر جوان ایرانی برای دشمن را بیش از بمب اتم دانست و افزود: دشمنان اسلام و ایران دست در دست یکدیگر گذاشته اند تا با انقلاب اسلامی به مقابله برخیزند و در این راه دست به هر کاری می زنند. و این شما جوانان هستید که توان رویارویی و مقابله با دشمن را در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، اجتماعی، سیاسی و غیره دارید.

حجت الاسلام مشیری گفت: دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود توطئه های مختلفی را طراحی می کند، یکی از آنها تبلیغ و خبرسازی و راه اندازی جریان های خبری بدون اساس بر علیه ایران در زمینه بمب اتمی است، اما غافل از آن هستند که ایران علاوه بر بی نیازی از بمب اتم و سلاح هسته ای، جوانان غیرتمند و غیوری دارد که تا پای جان برای وطن و انقلاب و اسلام و نیز رهبری ایستادگی می کنند و این از هر بمب اتمی برای آنها خطرناک تر است از این رو دست به هجمه فرهنگی زده اند تا این نسل شاداب و با روحیه و کارآمد را تخریب کنند و نیروی ذخیره انقلاب را به تحلیل ببرند.

 دبیر اتاق فکر تبلیغ ابراز داشت: خطر جوانان ایرانی برای دشمن به یقین بیش از سلاح های هسته ای است که دشمن بدون پایه و اساس ایران را به ساخت آن متهم می کند. برای استحکام و سالم ماندن نسل جوان در برابر هجوم معاندین و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ناتوی فرهنگی دشمن، باید تدبیری اندیشیده شود تا در این راه نیز دشمن با شکست مواجه شود.

 معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به تأکیدات آموزه های دینی مبنی بر پیاده روی در سفرهای زیارتی گفت: کاروان هایی که به عشق ائمه اطهار پیاده از شهر و دیار خود عازم شهرهای مقدسی چون کربلا و نجف می شوند از ثواب عظیمی بهره‎مند می شوند. ائمه اطهار از جمله امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نیز به دفعات با پای پیاده عازم سفر حج می شدند.

 وی در ادامه با تأکید بر امام شناسی گفت: اگر دیروز مردم امام حسین (ع) را تنها گذاشتند و آن اتفاقی که نباید می افتاد، افتاد امروز وظیفه ما این است که ببینیم حسین زمان ما چه می گوید تا به آن عمل کنیم امروز هنر جوان ایرانی و مسلمان آن است که حسین زمان خود که در مرحله اول همانا امام عصر (عج) است و  در عصر غیبت رهبر معظم انقلاب است را خوب بشناسد و خواسته های او را به مرحله اجابت برساند. به یقین این خواسته امام حسین (ع) است که ما حسین زمان خود را بشناسیم و از او حمایت کنیم تا آنگونه که با او رفتار شد با حسین این زمان برخورد نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز نباید به دفاع فرهنگی اکتفا کرد بلکه برای پاسداری از ارزش های اسلامی باید به دشمنان اسلام هجوم فرهنگی ببریم و همان کاری را که آنها با فرهنگ شیطانی و پوچ و بی اساس با ما می کنند ما با فرهنگ اسلام و تشیع که سرآمد ادیان و از هر جهت غنی و بر اساس ارزش های انسانی و الهی بنا شده است انجام دهیم و این یک جهاد فرهنگی است که امروز وظیفه مسؤولان و دست اندرکاران فرهنگ و دین جامعه است که ایستادگی و مقاومت کنند.

دفاع فرهنگی ادامه همان دفاع مقدس است

حجت الاسلام مشیری در جمع خانواده شهدای کاروان های اعزامی از ایران گفت: انقلابی را که شهدا با خون خود حمایت کردند و در راه آن همه زندگی خود را فدا کردند امروز به دست ما و نسل جوان افتاده که باید طبق وظیفه شرعی خود از مصون ماندن آن در مقابل حملات همه جانبه دشمن دفاع و مواظبت کنیم.

وی ابراز داشت: اگر دیروز شهدا در مقابل دشمنان دفاع نظامی کردند امروز وظیفه ما در عرصه فرهنگ، دفاع فرهنگی است و این مهم همان دفاع مقدس و ادامه جهاد و شهادت آنهاست.

سفیر انگلیس در کربلا و توطئه ای دیگر

حجت الاسلام مشیری با بیان اینکه اخیراً سفیر انگلیس در عراق به کربلا سفر کرده است و گفته باید در کربلا سرمایه‌گذاری کنیم گفت: با توجه به سابقه استعمار پیر، انگلیس شوم، در فرقه سازی و ایجاد درگیری ها در جهان اسلام، این یک زنگ خطر و هشدار جدی است. دلسوزان مکتب تشیع و علمای جهان اسلام باید در این زمینه توجه ویژه داشته و هوشیار باشند.

وی با اشاره به  این که نتیجه سرمایه گذاری انگلیس تأسیس بهائیت در ایران و وهابیت در عربستان است گفت: امروز سرسپردگان انگلیس که خود را اسلام ناب قلمداد می‌کنند، مجری دستورات آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند به طوری که در مقابل اهانت به مقدسات اسلامی سکوت کرده و حتی خود به تخریب مساجد و آثار اسلامی می پردازند./933/پ202/ع

ارسال نظرات