۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۳۳۰۶۹
امام جمعه اردبیل:

استکبار با روش ماکیاولیستی به دنبال توجیه اهداف خبیثانه خود در ممالک اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: استکبار جهانی با روش ماکیاولیستی به دنبال توجیه اهداف خبیثانه خود در ممالک اسلامی هستند، چنین جنایاتی طی سالیان گذشته واقع شده و تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: نسل‌کشی مسلمانان میانمار اوج خفت و خواری برای سازمان‌های حقوق بشر را به دنبال داشته است.
وی با بیان این‌که سکوت مرگبار سازمان ملل متحد و شورای امنیت نسبت به جنایات کشور میانمار تازگی ندارد، خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست که اگر یک آمریکایی و یا یک صهیونیست در این جنایات کشته می‌شد، باز هم شاهد این سکوت بودیم، بنابراین قطعا دست‌های جنایتکار غرب در این حوادث مشهود است.
امام جمعه اردبیل ادامه داد: مجامع حقوق بشر تنها به دکور استکبار جهانی برای انجام انواع جنایات و نسل‌کشی‌ها تبدیل شده‌اند، استکبار جهانی با روش ماکیاولیستی به دنبال توجیه اهداف خبیثانه خود در ممالک اسلامی هستند، چنین جنایاتی همواره طی سالیان گذشته واقع شده و تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: غرب با کشتار مسلمانان در نقاط مختلف جهان، مانند یوگسلاوی سابق در گذشته و سوریه، افغانستان، عراق، میانمار و پاکستان در شرایط کنونی، به دنبال باج‌گیری از امت اسلامی برای نوکری هستند، غافل از این‌که مسلمانان هرگز پای میز مذاکره‌ای نمی‌نشینند که یک طرف آن ذلت و حقارت باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح شرایط حاکم بر سوریه اظهار داشت: انفجارهای تروریستی اخیر که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مسؤولان دولت این کشور شد، اهداف و چهره حقیقی آشوبگران و تروریست‌های حمایت شده غرب در داخل سوریه را رسوا کرد.
امام جمعه اردبیل هدف اصلی و نهایی سرنگونی دولت بشار اسد را ایجاد امنیت برای رژیم صهسیونیستی و فشار بر ایران دانست و گفت: استکبارجهانی روش‌های مختلفی برای براندازی نظام اسلامی ایران به کار بسته که هیچ‌کدام کارساز نبوده است، امروز نیز آخرین حربه خود را رو کرد، اما بار دیگر رسوایی نصیبش خواهد شد.
نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمنان با اعمال تحریم‌های اقتصادی، به دنبال فشار روانی و ایجاد نارضایتی داخلی در کشور هستند، اظهار داشت: ایران اسلامی در طول 32 سال گذشته راه‌هایی دور زدن تحریم‌ها و توقف حرکت خبیثانه استکبار را به‌خوبی یاد گرفته است، حقیقت آن است که ایران در سایه همین تحریم‌ها در بسیاری از بخش‌ها خودکفا شده است.
وی وحدت و همدلی ملت و مسؤولان را لازمه مقابله با تهدیدها و تحریم‌های دشمنان دانست و افزود: تجار و بازاریان در چنین شرایطی بایستی با رعایت انصاف، به یاری مسؤولان در تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها بشتابند، البته باید با فرهنگ‌سازی، به آحاد جامعه یاد داد که به اندازه خرید کنند و با خرید بیش از نیاز خود به نوسانات قیمت در بازار دامن نزنند.
افطاری دادن با پول بیت المال حرام است
حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، دادن هرگونه افطاری مسؤولان با پول بیت‌المال را حرام دانست و اظهار داشت: هرگونه افطاری دادن از حساب بیت‌المال و سفره باز کردن از این مسیر خیانت است، هیچ دستگاهی حق ندارد از محل بیت‌المال سفره افطاری باز کند.
وی فخرفروشی، تجمل‌گرایی و تشریفات در سفره‌های افطار ماه مبارک رمضان را مغایر با آداب و فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و گفت: این روحیه وحشتناکی است که بخواهیم با تفاخر و چشم و هم چشمی سفره معنوی رمضان را بی‌اعتبار کنیم./935/پ202/ج
ارسال نظرات