۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۳۳۲۴۶

انتشار چهار عنوان کتاب ویژه کنگره بزرگداشت آیت الله قاضی

خبرگزاری رسا ـ دبیر کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی از چاپ و انتشار چهار عنوان کتاب ویژه این کنگره در آبان ماه خبر داد.
آيت الله سيدعلي قاضي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در نشست ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی با استاندار آذربایجان‌شرقی به ارایه گزارشی از فعالیت‌ دبیرخانه این کنگره پرداخت و اظهار داشت: دبیرخانه از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و با انتشار فراخوان سفارش ارسال مقاله، اقدامات مهمی در راستای برگزاری باشکوه این کنگره داشته است.

 

وی با بیان این‌که اکنون 150 مقاله در بخش عمومی به دبیرخانه کنگره ارسال شده و 30 مقاله اختصاصی نیز توسط علمای حوزه، محققان و پژوهشگران دینی در حال تدوین و نگارش است، خاطرنشان کرد: مقالات این کنگره در دو بخش عمومی و اختصاصی ارایه خواهد شد.

 

دبیر کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی از چاپ و انتشار چهار عنوان کتاب ویژه این کنگره در آبان ماه خبر داد و گفت: تلاش شده در فالب این کتب ریشه عرفان اسلامی و سیره زندگانی مرحوم آیت‌الله قاضی، مطالبی به زبان روز و قابل استفاده برای جوانان بیان شود.

 

داننده با اشاره به این که کمیته علمی کنگره دیدارهایی با علمای بلاد داشته اند، اظهار داشت: دیدارهایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، علما و مراجع تقلید برای استفاده از نکته نظرات ایشان صورت گرفته که نتیجه آن برای کنگره فوق‌العاده مفید بوده است.

 

وی در پایان از اهدای ده‌ها سند تاریخی و مکتوب آیت الله سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی به دبیرخانه بزرگداشت آن عارف بالله در تبریز اخبر داد و گفت: برگزاری همایش بزرگداشت مقام علمی آیت‌الله قاضی با گستره بین‌المللی در جهت تعامل با کشورهای همسایه و راهی برای پالایش عرفان اسلامی از جریان‌های کاذب و خرافی مطرح در سال‌های اخیر است.

 

گفتنی است، آیت الله سید علی قاضی فرزند حاج سید حسین قاضی، در سال 1285هـ.ق. در تبریز متولد شد و در سال 1313هـ.ق. در سن 28 سالگی به نجف اشرف مشرف شد و تا آخر عمر آن جا را موطن اصلی خویش قرار داد. وی پس از اقامت در نجف اشرف، تحصیلات حوزوی خود را نزد استادانی از جمله فاضل شربیانی، شیخ محمد مامقانی، شیخ فتح الله شریعت، آخوند خراسانی ادامه داد و پس از سال‌ها تدریس معارف اسلامی، دوشنبه چهارم ماه ربیع المولود سال 1366 قمری مطابق هفتم بهمن ماه وفات و در وادی الاسلام نزد پدر خود به خاک سپرده شد.

 

کنگره بزرگداشت فقیه متاله و عارف بالله حضرت آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی تبریزی 17 و 18 آبان ماه امسال همزمان با یک صد و چهل و هشتمین سالگرد ولادت آن عالم فرزانه با حضور اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه کنگره واقع در تبریز، خیابان جمهوری اسلامی، پشت مسجد آیت الله انگجی، انتهای بن بست فتوره چی پلاک 14 مراجعه و یا طی ساعت 9 تا 14 هر روز با شماره‌های 5237002 و 5237421 0411 تماس داشته باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات