۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۳۶۹۲

چند خبر کوتاه از استان تهران

خبرگزاری رسا ـ هنرمندان و کارکنان حوزه هنری با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار با مردم مسلمان آواره این منطقه ابراز همدردی کردند.
اخبار کوتاه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هنرمندان و کارکنان حوزه هنری با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار با مردم مسلمان آواره این منطقه ابراز همدردی کردند.

متن بیانیه محکومیت حوزه هنری به شرح ذیل است:

 سلام بر مردم مظلوم و مسلمان «میانمار» و هیهات از ظلمی آشکار و جانسوز که این روزها بناحق بر یکایک آنان روا داشته می شود.

 داد و فغان از بیدادی که بر بی‌گناهان میانمار می‌رود؛ آن هم به اتهام مسلمانی و داشتن لبهایی آذین بسته به روزه ماه رمضان و دریغا دریغ که مجامع حقوق بشری سازمان ملل، چشم و گوش خود را بر این جنابت آشکار فروبسته‌اند.

 ما هنرمندان و کارکنان حوزه هنری ضمن محکوم کردن این حرکت زشت که مصداق بارز نسل کشی جهانی است، همدردی خود را با مظلومان و مسلمانان میانمار اعلام می‌کنیم و دست‌های خود را به سوی خداوند رحمان و رحیم بلند می‌کنیم و از خالق ماه مبارک رمضان، مدد و مسئلت می‌جوییم.

 ساخت مستند روحانی در قاب سینما کلید خورد

  به گزارش روابط عمومی همایش روحانی در قاب سینما، ساخت مستند نظرات مراجع عظام و اساتید حوزوی در مورد موضوع همایش «روحانی در قاب سینما»  کلید خورد.

 این مستند که به سفارش جشنواره مذکور ساخته می‌شود توسط سجاد کریمان مجد و حجت اله نظری به طور مشترک کارگردانی می‌شود.

 بر پایه این گزارش در کنار ساخت این مستند، مستند دیگری با موضوع روحانیت با نام «پا برای پرواز» به نویسندگی و کارگردانی سجاد کریمان مجد و تهیه کنندگی وحید کاظمی در مرحله پیش تولید قرار دارد. این مستند که قرار است جهت شرکت در همایش روحانی در قاب سینما آماده شود، درباره یک روحانی جانباز است که دو پای خود را در جنگ تحمیلی از دست داده است. در این فیلم امیدها و آرمانهای این روحانی جانباز به تصویر کشیده می­شود.

 لازم به ذکراست، همایش روحانی در قاب سینما به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر، در مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد. 

 علاقه مندان می توانند برای اطلاع از اخبار و ثبت نام و ارائه اثر به این همایش به سایت www.toranj.org  مراجعه نمایند.

 

اعزام مبلّغ در ماه رمضان به همت تبلیغات اسلامی قرچک

 در ماه رمضان به همت تبلیغات اسلامی قرچک، بیش از 40 مبلّغ به مساجد و محافل مذهبی این شهرستان اعزام شدند. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت الاسلام حسن منتظری، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قرچک با اعلام این خبر گفت: در آستانه ماه پر خیر و برکت رمضان، بیش از چهل مبلغ به مساجد شهری و روستایی، حسینیه‌ها و ادارات این شهرستان، با هدف تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی اعزام شدند.

 حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: اعزام مبلغان به شهرهای باقرآباد، زیباشهر اول و دوم، پوئینک، میرزائی و شهرک فرهنگیان قرچک انجام شد./958/د101/ب

ارسال نظرات