۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۳۴۲۴۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مبلغان بسته ای کامل از احکام دینی را در ماه رمضان برای مردم بیان کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که تنها با تکیه بر ارزش های اسلامی می توانیم سلامت نفس و تهذیب روح را در درون خود تضمین کنیم، گفت: ماه مبارک رمضان تنها فرصت برای مبلغان دینی است که بسته ای جامع و کامل از احکام ناب دینی را به مردم عرضه کنند.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

 

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که ماه مبارک رمضان ظرفیت معنوی بسیار بالایی دارد، گفت: همه برنامه های این ماه پر برکت باید با محوریت قرآن کریم صورت گیرد.


وی با بیان این که باید روح قرآن که همان تقوای الهی است در میان نسل جوان جامعه نهادینه شود، افزود: فرهنگ قرآنی راه مقابله با آسیب های اجتماعی و اخلاقی است.


حجت الاسلام طاهری با بیان این که روزه داری اثرات معنوی بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: باید از این اثر ماندگار در جهت تغذیه روح و جسم خود بهره گیریم.


مدیرحوزه علمیه مازندران، ظرفیت های تبلیغی ماه مبارک رمضان را یک فرصت مهم و ایده آل برای مبلغان دینی در جهت ترویج مناسب اندیشه های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های تبلیغی این ماه در جهت ترویج و تبیین مناسب اسلام ناب در جامعه امروز بهره گیریم.


حجت الاسلام طاهری با بیان این که مبلغان دینی باید جایگاه ماه مبارک رمضان و اثرات معنوی آن را به خوبی برای مردم تبیین کنند، گفت: ظرفیت های نهفته در ماه ضیافت الهی زمینه ای برای تهذیب واقعی نفس است.

 

عضو شورای مدیریت استان مازندران با بیان این که جامعه اسلامی بر گرفته از ارزش ها و آرمان هایی است که تنها با تکیه با آن می توانیم سلامت نفس و تهذیب روح را در درون خود تضمین کنیم، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان تنها فرصتی برای مبلغان دینی است که بسته ای جامع و کامل از احکام ناب دینی را به مردم عرضه کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در ماه مبارک رمضان زمینه برای تقویت بنیه های اعقتادی، معرفتی و ارزشی جامعه فراهم است، تصریح کرد: مبلغان دینی نباید این فرصت طلایی را به سادگی از دست بدهند.

 

وی روحانیت را پرچم داران عرصه تبلیغ دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید از فرصت تبلیغی به وجود آمده در ماه مبارک رمضان در جهت بیان احکام ناب دینی بهره گرفت.


حجت الاسلام طاهری با بیان این که ماه رمضان فرصت مناسبی برای توسعه مسائل فرهنگی و ابلاغ پیام الهی است، تصریح کرد: روحانیان در مناطق استقرار خود باید بیشتر به مسائل روز جامعه بپردازند.


وی همچنین به نقش مساجد در جذب و هدایت جوانان اشاره کرد و از مبلغان دینی خواست تا در طول ماه مبارک رمضان با برنامه های مختلف خود نسبت به جذب بیشتر آنها و ارائه آموزش های لازم فرهنگی، مذهبی و سیاسی اقدام کنند.

 

حجت الاسلام طاهری، مساجد را پایگاه اصلی معارف و ارزش های الهی دانست و گفت: حضور حداکثری مردم به ویژه نسل جوان در این پایگاه های معنوی زمینه تقویت باورهای دینی در جامعه فراهم خواهد شد.


مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان جامعه، گفت: مبلغان دینی باید از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان در جهت تقویت معنویت و بصیرت دینی درجامعه بهره گیرند.


حجت الاسلام طاهری با تاکید بر این که مبلغان دینی باید بر اساس نیازهای زمان پاسخگوی نسل جوان باشند، بیان داشت: امروز پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان در جامعه اسلامی مطرح کردند یکی از وظایف مهم روحانیت است.


وی همچنین بر تقویت ارتباط میان مبلغان دینی با نسل جوان در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: روحانیت باید در ماه مبارک رمضان مساجد را به کانون همدلی و زمینه ساز تعالی مذهبی و فرهنگی نسل جوان تبدیل کند./950/ت302/ب

ارسال نظرات