۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۲۵۰
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(11)؛

آیت الله موسوی جزایری: ملاک رضایت خداوند خشنودی ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که خداوند متعال علم به مصلحت را از طریق الهام یا وحی به نفوس قدسیه یا همان « مبادی عالیه » منتقل می کند، گفت: احساس رضا، خشنودی، شادی، خشم و غضب خداوند متعال در نفوس قدسیه نمایان می شود و معصومان(ع) همان نفوس هستند.
آیت الله موسوی جزایری: ملاک رضایت خداوند خشنودی ائمه اطهار است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در یازدهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که سحرگاه امروز از صدا و سیمای خوزستان پخش شد، با بیان این که ذات اقدس الهی واجب الوجود و نامتناهی است ابراز داشت: بسیاری از صفات سبب انفعال می شوند و هیچ انفعالی در ذات اقدس الهی راه پیدا نمی کند.

 رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که صفاتی مانند « خشم، رقت و شادی» منفعل هستند، بیان داشت: هرنوع احساس شادی، خشم و خشنودی انفعال است ولی این احساسات در وجود اقدس ذات الهی راه پیدا نمی کنند و این صفات به خداوند نسبت داده نمی شوند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که « معنای خشنودی و خشم خداوند » علم به مصلحت است بیان داشت: مراد از علم به مصلحت این است که عمل و کردار پسندیده، مورد رضایت خداوند متعال است، اما کار زشت و ناپسند برای خداوند قابل قبول نمی باشد که از آن به معنای علم به مفسده نام می برند.

 

 آیت الله موسوی جزایری با بیان این که خداوند متعال علم به مصلحت را از طریق الهام یا وحی به نفوس قدسیه یا همان « مبادی عالیه » منتقل می کند، تصریح کرد: احساس رضا، خشنودی، شادی، خشم و غضب خداوند متعال در نفوس قدسیه نمایان می شود.

 

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: نفوس قدسیه ای که علم به مصلحت از طریق وحی به آنها منتقل می شود، پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع) هستند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) مظهر  اکمل انسان کامل هستند که بعد از ایشان امام المسلمین حضرت علی(ع) می باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مطلبی که ذکر شد برای حضرت فاطمه زهرا(س) نیز صدق می کند؛ چراکه یکی از الهامات جبرئیل به پیامبر(ص) این بود که خداوند متعال می فرمایند « « إن الله یغضب لغضبها و یرضی لرضاها » که اشاره این حدیث به وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) است.

 

آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی سخنانش به تبیین مضمون « و المستقرین فی امر الله » پرداخت و گفت: مراد از کلمه « مستقرین » ثابت قدم در راه خداوند است که این عبارت به پیامبر(ص)  و اهل بیت مطهرش(ع) نسبت داده می شود./9461/پ202/ب

ارسال نظرات