۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۴۵۵۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

ترویج فرهنگ سخاوت امام مجتبی در زمان کنونی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ضمن تبریک میلاد فرخنده کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: به مقتضای زمان و نیاز کنونی، ترویج فرهنگ جود و سخاوت آن حضرت یک ضرورت جدی است.
 حجت الاسلام جمال ياري


حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، ضمن تبریک میلاد فرخنده امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: ایشان قلبی پاک و رئوف نسبت به دردمندان و تیره بختان جامعه داشتند و با خرابه نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم درآمد همراه و همنشین بودند و درد دل آنها را با جان و دل می شنیدند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: امام حسن (ع) همه توان خویش را در راه انجام امور نیک و خداپسندانه به کار می گرفت و اموال فراوانی در راه خدا می بخشید.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) برای حفظ وحدت مسلمانان، افشا کردن چهره معاویه و آگاهی‌بخشی مردم صلحی را که به وی تحمیل شده بود، پذیرفت، ادامه داد: این امام بزرگوار صلح تحمیلی را پذیرفت تا مردم به بلوغ، بصیرت و آگاهی برسند و معاویه در نهایت چهره خود را با پاره کردن عهدنامه نشان داد.

 

وی با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) مظهر حلم خدا است، گفت: امام حسن مجتبی(ع) در دوران خود با جریان حکومت و انحرافات حکومت مواجه بود و صبر این بزرگوار سبب بلوغ مردم شد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) نسبت به مظاهر فریبنده دنیا کاملاً بی اعتنا بود، افزود: آن امام همام در دوران عمر خود دو بار همه اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کردند و سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم کردند و نصف آن را برای خود و نصف دیگر را در راه خدا به فقرا بخشیدند.


حجت الاسلام یاری بخشندگی و حرکت در مسیر خیر نیکی را مهم ترین عامل کریم اهل بیت بودن امام حسن مجتبی(ع) دانست و خاطرنشان کرد:
مهم ترین کرامت و کریم بودن امام حسن(ع) آن است که هیچ کسی را از در خانه خود طرد نمی کردند بلکه همه کسانی که به محضرشان می رسیدند دست خالی برنگشته و نیازهای آنها خواه نیاز مادی یا معنوی، احتیاج علمی یا عملی ایشان برآورده شده و مورد تفقد و اکرام آن وجود نورانی قرار می گرفتند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به اخلاق حسنه امام حسن (ع) اشاره کرد و افزود: شواهد تاریخی فراوانی وجود دارد که امام حسن مجتبی(ع) حتی نسبت به دشمنانش که بیشتر اهل جهالت و غفلت بودند اخلاق کریمانه داشتند چه بسا با رفتار کریمانه امام دگرگون و منقلب می شدند.


حجت الاسلام یاری به وضعیت فعلی کشور و ایجاد تحریم از سوی دشمنان این ملت اشاره کرد و یاد آور شد: در این وضعیت و با توجه به توطئه های دشمنان، بر همه فرض است تا با پیروی از رفتار کریمانه امام مجتبی(ع) نسبت به ترویج فرهنگ جود و سخاوت و رسیدگی به امور نیازمندان بیشتر تلاش کنیم./950/ت302/ب

ارسال نظرات