۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۷۴۳

ارسال 190 مقاله به دبیرخانه کنگره آیت الله قاضی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون 190 مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده که 32 مقاله پژوهشی و 158 مقاله علمی است.
کنگره آيت الله قاضي

 

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فعالیت‌های دبیرخانه کنگره بزرگداشت عارف کامل و عالم وارسته آیت الله سیدعلی‌آقا قاضی‌طباطبایی در تبریز پرداخت و اظهار داشت: دبیرخانه کنگره از سال گذشته فعالیت خود را در عرصه‌های مختلف تحقیقی، علمی، تبلیغی و انتشاراتی آغاز کرده است.

 

وی از انتشار اولین خبرنامه کنگره بزرگداشت آیت الله سید علی آقا قاضی خبر داد و گفت: این خبرنامه در برگیرنده اخبار دیدارهای کمیته علمی کنگره با آیات جوادی آملی، ملکوتی، تحریری، کریمی جهرمی، استادی، محفوظی و سایر بزرگان حوزوی و برخی از مصاحبه های انجام یافته در خصوص آیت الله قاضی می باشد.

 

داننده با اشاره به این‌که برگزاری کنگره فقیه سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی در قالب طرح « مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی » آبان ماه سالجاری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این طرح جامع با هدف تبیین هویت دینی آذربایجان به ویژه مبانی معنوی و اعتقادی شهر تبریز برای پاسخگویی به نیازهای فطری جامعه بشری اجرا می شود.

 

وی افزود: حرکت منسجم فرهنگی که مبتنی بر آموزه‌های دینی است، به شناخت و تبیین الگوهای ماندگار گذشته نیاز دارد و درهمین راستا چارچوب‌های فکری علمای بزرگی همچون سیدعلی‌آقا قاضی باید در قالب همایش‌ها و بزرگداشت‌ها تبیین و تحلیل شود.

 

داننده ادامه داد: معرفی مفاخر آذربایجان در مفهوم و مصداق کامل آن و ترسیم سیمای فرزانگان و فرهیختگان و معالی علمای اسلامی و معارف عرفای اسلامی و مشاهیر شعرای متعهد و اصحاب هنر فاخر اسلامی امری حیاتی، تاثیرگذار و ماندگار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که تاکنون 190 مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است، گفت: از این تعداد 32 مقاله پژوهشی و 158 مقاله علمی است که بسیاری از بزرگان حوزوی آثار ارزشمند و ارزنده‌ای به دبیرخانه کنگره ارسال کرده‌اند.

 

دبیر کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی از چاپ و انتشار چهار عنوان کتاب ویژه این کنگره در آبان ماه خبر داد و گفت: تلاش شده در قالب این کتب ریشه عرفان اسلامی و سیره زندگانی مرحوم آیت‌الله قاضی، مطالبی به زبان روز و قابل استفاده برای جوانان بیان شود.

 

گفتنی است، کنگره بزرگداشت مقام علمی عرفانی آیت‌ الله سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بنیاد نیمه شعبان مسجد ‌آیت‌الله انگجی در روزهای 17 و 18 آبان ماه 1391 در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد./935/ت302/ب

ارسال نظرات