۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۷۵۶
امام جمعه آمل:

رسانه ها پیشگام ترویج ارزش های اسلامی باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که رسانه ها و خبرنگاران پیشگام ترویج ارزش های والای اسلامی باشند، گفت: اخلاق رسانه ای باید بیش از پیش در دستور کار رسانه های کشورمان قرار گیرد.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی، امام جمعه آمل، امروز در دومین همایش تجلیل از خبرنگاران و پیشکسوتان عرصه خبر آمل که در مجتمع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد با بیان این که خبرنگاری شغلی ارزنده و خداپسندانه است، گفت: خبرنگاران باید صداقت و درستی را سرلوحه  کار خود قرار دهند تا بتوانند اعتماد مخاطبان را کسب کرده و بر روی افکار آنان تأثیرگذار باشند.


حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که «الخبر یحتمل الصدق و الکذب» است، خاطرنشان کرد: اگر مخبر فردی همچون امام صادق(ع) باشد که صحت آن مشخص است ولی اگر مخبر فردی مثل شمربن ذی الجوشن باشد می توان کذب بودن آن را احتمال داد.


وی با انتقاد از استفاده ابزاری غرب از رسانه های فوق مدرن خود در جهان، گفت: دست های پشت پرده فضای رسانه ای جهان را سوق می دهند و با استفاده از امکانات و بودجه های کلان درصدد این هستند که افکار عموم دنیا را به سوی خود حرکت دهند.


امام جمعه آمل افزود: تلاش خبرنگاران مسلمان ستودنی است که با صداقت و تلاشی ارزنده و پیروی از ایمان والای خود و رهنمودهای ولایت فقیه در راستای امر خطیر اطلاع رسانی تلاش می کنند.


حجت الاسلام رحمانی با تاکید بر این که رسانه ها و خبرنگاران پیشگام ترویج ارزش های والای اسلامی باشند، خاطرنشان کرد: باید از فرصت ها و توانمندی های خود به نحو احسن و در راستای ترویج فرهنگ و معارف ارزنده دین مبین اسلام تلاش کنیم.


وی گفت: رسانه ها باید با بصیرت و آگاهی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نقشی بسزا را ایفا نمایند و با اطلاع رسانی های دقیق خود عموم جامعه بالاخص جوانان را با برنامه ها و نقشه های شوم دشمنان که قصد نابودی آنان را دارند آگاه سازند.


امام جمعه آمل در پایان با بیان این که باید از قلم و فکر ما صداقت ببارد، یادآور شد: تنها راه موفقیت در عرصه رسانه انعکاس در کمال راستی و به دور از غوغا و هیاهو است که خبرنگاران باید این امر را سرمنشأ امور خود قرار دهند./950/پ202/ب

ارسال نظرات