۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۳۵۰۳۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

افرادی که هیچ قدمی در مسیر انقلاب برنداشته اند طلبکارانه به دنبال سهم خواهی‌ هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: تاریخ به صورت عجیبی تکرار شده است، انسان های دو چهره در عصر و زمان ما نیز پیدا می شوند، افرادی که هیچ گام و قدمی حتی یک روز در انقلاب برنداشته اند، اما طلبکارانه به دنبال سهم خواهی هستند.
آيت الله مکارم شيرازي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که با حضور اقشار مختلف مردم، زائران و مجاوران در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، به تفسیر آیات شریفه «قَدْ یَعْلَمُ اللَّهُ الْمُعَوِّقِینَ مِنکُمْ وَالْقَائِلِینَ لِإِخْوَانِهِمْ هَلُمَّ إِلَیْنَا وَلَا یَأْتُونَ الْبَأْسَ إِلَّا قَلِیلًا أَشِحَّةً عَلَیْکُمْ فَإِذَا جَاء الْخَوْفُ رَأَیْتَهُمْ یَنظُرُونَ إِلَیْکَ تَدُورُ أَعْیُنُهُمْ کَالَّذِی یُغْشَى عَلَیْهِ مِنَ الْمَوْتِ فَإِذَا ذَهَبَ الْخَوْفُ سَلَقُوکُم بِأَلْسِنَةٍ حِدَادٍ أَشِحَّةً عَلَى الْخَیْرِ أُوْلَئِکَ لَمْ یُؤْمِنُوا فَأَحْبَطَ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ وَکَانَ ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ یسیرا» پرداخت. 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: منافقان نه تنها خودشان در جنگ شرکت نمی کردند بلکه سعی داشتند مانع حضور دیگران در جنگ احزاب شوند و با ترفندهای مختلف توی دل اصحاب را خالی می کردند؛ افراد منافق برای این‌که بتوانند شریک جرم بسازند اقدام به این گونه اعمال می کنند تا حملات و اعتراض‌ها به آنها کمتر شود. 
وی گفت: در حال حاضر نیز افرادی هستند که وقتی به آنها راجع به کار ناپسندی اعتراض می شود می گویند مگر من تنها هستم،؟ افراد بسیاری هستند که این گونه عمل می کنند؛ در حالی اسلام و قرآن می گوید اگر تمام دنیا گناهکار بودند تو خط مستقیم را رها نکن، اگر اکثریت راه انحراف را در پیش گرفتند ما نباید این مسیر را برویم.
افراد ضعیف الایمان می گویند دست در دست آمریکا بگذاریم
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: افراد بزدل و ضعیف الایمان همیشه بوده اند و الان هم هستند و می گویند دست در دست آمریکا بگذارید و همان کاری را انجام دهید که قذافی انجام داد، قذافی تمام مسائل و فعالیت های هسته ای خود را جمع کرد و برای آمریکا فرستاد. 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که منافقان باعث می شوند روحیه دیگران هم ضعیف شود و قرآن کریم از این افراد به عنوان افراد بد سابقه یاد می کند، افزود: این افراد وقتی اسم جنگ و نبرد به میان می آمد می ترسیدند و می خواستند قالب تهی کنند،
تاریخ صدر اسلام در زمان ما نیز تکرار شد
در دوران جنگ تحمیلی نیز افرادی بودند که حتی یک روز جبهه نرفته بودند، در مبارزات حضور نداشتند و هراس داشتند که در راهپیمایی ها شرکت کنند، اما بعد که انقلاب اسلامی پیروز شد به دنبال سهم خواهی بودند و می گفتند پست و مقام ما چه می شود و ‌چه چیز به ما می دهید؟ 
مفسر برجسته قرآن کریم گفت: تاریخ به صورت عجیبی تکرار شده است، همان مسائل زمان پیامبر و منافقان و ترسوها و انسان های دو چهره و ترسود در عصر و زمان ما نیز پیدا می شوند؛ افرادی که هیچ گام و قدمی حتی یک روز در انقلاب برنداشته اند اما طلبکارانه به دنبال سهم خواهی هستند. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی مشکل این افراد را طبق آیات قرآن بی ایمانی دانست و گفت: البته در مقابل این افراد منافق صفت و ضعیف الایمان، تاریخ اسلام شخصیت های بزرگ و ارزنده ای را به خود دیده که سراسر زندگی آنان درس و الگو است.
وی با یادآوری رشادت های جانانه حضرت علی(ع) در مسیر دفاع از پیامبر(ص) و دین مبین اسلام، افزود: ایشان هیچ گاه به دشمن پشت نکرد و همواره با تمام وجود در جنگ ها همراه پیامبر(ص) بود، مولا علی(ع)در جنگ احد با وجود این‌که زخم های بسیاری متحمل شده بودند اما میدان را رها نکرد.
وی با یادآوری این که اسلام ارزان به دست نیامده که ارزان از دست برود، اظهار داشت:‌ برای این‌که این دین به دست ما برسد زحمات و مرارت های بسیاری کشیده شده و خون های زیادی ریخته شده است و ما باید قدر آن را بدانیم.
این مرجع تقلید در پایان با اشاره به شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و تسلیت شهادت امام علی(ع ) ابراز داشت: امیدواریم در دومین شب از لیالی قدر همه بتوانیم از این فرصت استفاده کرده و برای رفع مشکلات جهان و کشور اسلام دعا کنیم. /924/پ202/ج
 
ارسال نظرات