۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۳۵۳۸۳
لاریجانی:

مجلس مشکلات مردم زلزله زده را پیگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون عمران پیگیر رفع مشکلات مردم زلزله زده مناطق آذربایجان شرقی و بازسازی منازل انها باشد و مستمرا مجلس را در جریان امور قرار دهد.
دكتر علي لاريجاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۳ مرداد) مجلس شورای اسلامی دکتر علی لاریجانی در نطق پیش از دستور با ابراز تأسف از وقوع زلزله در منطقه ورزقان، اهر و هریس در استان آذربایجان شرقی اظهارداشت: آثار زیانبار این حادثه به خصوص از جهت خسارات جانی به شدت ملت ایران را متأثر کرد.


رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون عمران پیگیر رفع مشکلات مردم زلزله زده مناطق آذربایجان شرقی و بازسازی منازل انها باشد و مستمرا مجلس را در جریان امور قرار دهد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در نشست علنی امروز (دوشنبه 23 مرداد) مجلس شورای اسلامی دکتر علی لاریجانی در نطق پیش از دستور با ابراز تأسف از وقوع زلزله در منطقه ورزقان، اهر و هریس در استان آذربایجان شرقی اظهارداشت: آثار زیانبار این حادثه به خصوص از جهت خسارات جانی به شدت ملت ایران را متأثر کرد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: از ساعات اولیه این حادثه نمایندگان این مناطق  برای نجات مصدومان و اسکان مردم تلاش وافر داشتند که از این عزیزان و اعضای دولت به ویژه وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر که به موقع به کمک مردم شتافتند تشکر می کنم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی از خداوند متعال برای درگذشتگان در خواست علو درجات کرد و اظهار داشت: لازم است کمیسیون عمران مجلس پیگیر رفع مشکلات مردم در این مناطق و بازسازی منازل آنان باشند و مستمراً مجلس را در جریان این امور قرار دهد.

 

جنگ 33 روزه ناکام ترین جنگ در تاریخ جنگ‌های رژیم صهیونیستی بود

 

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش از ورزشکاران و قهرمانانی که در المپیک برای کشور و ملت ایران افتخارآفرینی کردند، تشکر کرد.

 

وی با بیان اینکه در سال 1385 در چنین روزی رژیم صهیونیستی پس از جنگ 33 روزه به شکل مفتضحانه ای شکست را پذیرفت و تبدیل به جنازه سیاسی شد، گفت: به درستی این روز را روز مقاومت اسلامی نام نهادند که باید به رزمندگان پیروز این عملیات در جنوب لبنان، حزب الله لبنان و رهبر شجاع آن سیدحسن نصرالله تبریک گفت و یاد شهدای این مجاهدت بزرگ را گرامی داشت.

 

رییس مجلس شورای اسلامی از جنگ 33 روزه به عنوان طولانی ترین، پرهزینه ترین و ناکام ترین جنگ در تاریخ جنگ‌های رژیم صهیونیستی نام برد و تصریح کرد: در این جنگ ارتشی که طی 6 روز در سال 1967 میلادی 3 کشور عربی را شکست داده بود، در مقابل مقاومت رزمندگان حزب الله با شکست ناباورانه مواجه شد و عمق این شکست به حدی بود که علاوه بر تشکیل کمیته وینوگراد تحقیقات گسترده ای را برای شناخت دلایل شکست توسط ارتش و سایر دستگاه های سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی انجام شد که نکات مهمی از این پدیده را روشن کرد.

 

دکتر لاریجانی افزود: اولاً برخلاف تبلیغات وسیعی که در ابتدای جنگ 33 روزه به راه انداخته بودند و ربودن 2 سرباز صهیونیست را دلیل جنگ اعلام کردند امروز کاملاً روشن شده که این جنگ نتیجه طراحی وسیعی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که از قبل تدارک شده بود که در همین رابطه رئیس موساد می گوید کمیته گفتگوی استراتژیک رژیم صهیونیستی و آمریکا در آخرین نشست خود که اواخر مارس آن سال برگزار شد به بررسی امکان انجام عملیات نظامی گسترده بر ضد اهداف و پایگاه ها و شخصیت های حزب الله لبنان پرداخت و طرف آمریکایی متعهد شد پوشش کامل سیاسی این عملیات را تقبل کند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ربودن دو سرباز رژیم صهیونیستی بهانه تحقق این عملیات بود گفت: در سطح سیاسی اهداف والایی برای این جنگ در نظر گرفته بودند به طوری که اولمرت در اولین سخنرانی خود بعد از اعلام شروع جنگ اهداف اصلی آن را باز گرداندن بی قید و شرط سربازان ربوده شده، نابودی کامل حزب الله و انهدام زیرساخت های نظامی آن، حذف شخصیت ها و چهره های شاخص سیاسی حزب الله، خلع سلاح، پاکسازی جنوب لبنان از رزمندگان حزب الله و تغییر وضعیتی که تا شروع جنگ در جبهه شمالی رژیم صهیونیستی وجود داشت اعلام کرد.

 

وی تصریح کرد: از همه مهمتر مطالبی بود که توسط وزیر امور خارجه آمریکا در هفته اول جنگ در سفر به لبنان و در ملاقات با گروه 14 مارس بیان شد یعنی تغییر چهره سیاسی خاورمیانه براثر زایمان و تولد خاورمیانه جدید.

 

دکتر لاریجانی با بیان اینکه جنگ 33 روزه عملیات مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا بود، اظهار داشت: تصمیم و طراحی این جنگ از زمان عقب نشینی خفت بار رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در سال 2000 میلادی گرفته شد و در چند ماه قبل از جنگ 33 روزه در مذاکرات کمیته مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی قطعی شد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: به خاطر دارم در هفته اول جنگ 33 روزه که تبلیغات برخی از رسانه های داخلی لبنان و رسانه های بین المللی همراه با تبلیغات پیروزی سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به تحقیر حزب الله می پرداختند که اسارت دو سرباز اسرائیلی را اشتباه حزب الله قلمداد می کردند و تقریباً آن را به صورت یک واقعیت مسلم جا انداخته بودند، در جلسه ای که با رهبر معظم انقلاب داشتم ایشان با صراحت فرمودند که من تردید ندارم که طراحی این جنگ از قبل انجام شده بود و ربطی به اسارت این دو سرباز اسرائیلی ندارد و باید در این مرحله رزمندگان حزب الله مقاومت کنند و رهبر انقلاب دعا کردند و اندرزهایی دادند که به رزمندگان حزب الله منتقل شد.

 

وی ادامه داد: پس از پایان جنگ که سید حسن نصرالله به ایران آمد به این نکته اشاره کرد که پس از اخذ نظرات رهبر معظم انقلاب دریچه هایی از حقیقت به روی رزمندگان حزب الله باز و روحیه جدیدی در میدان نبرد حاصل شد و کلید پیروزی در جنگ 33 روزه همین نکات رهبر معظم انقلاب بود.

 

دکتر لاریجانی با بیان اینکه پس از بروز اولین نشانه های رژیم صهیونیستی آمریکا وزیر امور خارجه خود را بار دیگر عازم منطقه کرد، گفت: رئیس جمهور آمریکا که در دو هفته اول جنگ حاضر نبود در مورد آتش بس حتی حرف بزند اما از هفته سوم جنگ به محض وارد آمدن خسارت های نظامی و سیاسی به رژیم صهیونسیتی برای نجات آبروی این رژیم سعی کرد در سازمان ملل متحد قطعنامه ای را به تصویب برساند که بر همین مبنا قطعنامه 1701 شورای امنیت صادر شد که نوعی عقب نشینی برای جلوگیری از شکست عمیق تر بود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درد سیلی محکم مقاومت به رژیم صهیونیستی چنان بود که باعث مشکلات سیاسی در درون این رژیم شد، گفت: این موضوع از بعد بین المللی نیز باعث سرافکندگی رژیم صهیونیستی شد و برای خروج از این بن بست داخلی و خارجی به جنگ 22 روزه اقدام کرد که آن هم فضاحت دیگری را برای این رژیم به وجود آورد.

 

دکتر لاریجانی اظهار داشت: در این مرحله آمریکا و رژیم صهیونیستی متوجه شدند با پدیده نوظهوری از مقاومت روبرو شده اند که در بطن خود نوعی بیداری در نسل جدید دنیای اسلام را به همراه دارد که فقط مخصوص به ایران، لبنان و فلسطین نیست که به خصوص بعد از نهضت بیداری اسلامی این موضوع را به وضوح لمس کردند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در تحولات اخیر دنیای اسلام فشار انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی و پایان عمر حکومت های دست نشانده آمریکا در منطقه آنان را به اتحادی نامقدس کشاند تا نسبت به جمهوری اسلامی ایران به عنوان کانون بیداری اسلامی با عجله و عصبانیت طرح های ساده لوحانه ای را به اجرا درآورد.

 

دکتر علی لاریجانی گفت: هدف از این طرح ها این است که اگر در میدان جنگ 33 روزه بی آبرو شدند تلافی آن را از ایران، لبنان و سوریه به بهانه دموکراسی خواهی بگیرند.

 

وی در ادامه افزود: امروز دموکراسی خواهی آمریکا و برخی مرتجعین بی آبروی منطقه آنقدر رنگ باخته است که درست مثل دغل کاری در جنگ 33 روزه نیات پلید آنان را علنی کرده است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر درک کرده اند که ظاهراً با تحریک برخی از کشورهای ساده لوح منطقه به باتلاق عمیق تری در حال سقوط هستند به طوری که یکی از متفکران آمریکا  گفته است که باید آمریکا کار سوریه را به اروپا و کشورهای منطقه واگذار کند و خود را کنار بکشد ولی ظاهراً همه گیر شده است.

 

دکتر لاریجانی تصریح کرد: وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای گذشته درک کرد که با فرمان صادر کردن و سخنرانی های آتشین نمی توان شاهد تغییرات در سوریه بود.

 

کشورهای منطقه دست از بازیگری در نقشه آمریکا بردارند

 

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران مجدداً به کشورهای منطقه هشدار می دهد که دست از بازیگوشی و بازیگری در نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی بردارد که این رفتارها در حافظه تاریخی مردم منطقه می ماند و به دنبال بهانه های واهی نباشند که این روزها بعضاً در سخنان سیاست مداران تازه کار منطقه مشاهده می شود.

 

دکتر لاریجانی با بیان اینکه ایران تحرک نظامی در این مسائل ندارد و آن را مصلحت نمی داند گفت: مشکل این است که برخی از کشورهای منطقه با تحلیل ناقص و با تصورات واهی در دام منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی سقوط می کنند و بهتر است هر چه زودتر خود را نجات دهند.

 

صحنه سوریه نسل جدیدی از مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی است

وی تصریح کرد: صحنه ای که در سوریه دیده می شود نسل جدیدی از مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا است نه دموکراسی خواهی دروغین با سلاح های سنگین.

 

تحولات منطقه درهای رهایی را به سوی مسلمانان باز کرده‌است

 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تحولات اخیر در منطقه با همه فراز و فرودهایش درهای رهایی را به سوی مسلمانان باز کرده است و در آینده نتایج خوبی را برای منطقه شاهد خواهیم بود که همگی نتایج روحیه مقاومت مسلمانان است که پس از انقلاب اسلامی و جنگ 33 روزه حاصل شده است./924/د102/ج

 

ارسال نظرات