۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۵۴۱۰
همزمان با شب بیست و هفتم ماه رمضان؛

ششمین همایش کتابت وحی در آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ ششمین همایش استانی کتابت وحی همزمان با شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در شهرستان آمل برگزار خواهد شد.
کتابت قرآن کريم در مازندران


محمد محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که ششمین همایش استانی کتابت وحی در آمل برگزار خواهد شد، گفت: کتابت کلمات ارزشمند قرآن کریم موجب انس بیش از پیش هنرمندان با معارف این کتاب گرانقدر گشته و علاوه بر خلق آثاری ارزنده در این زمینه، موجبات تعالی و تکامل هنرمند را نیز فراهم می آورد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل با اشاره به این که شناساندن زیبایی و نورانیت قرآن کریم از راه های گوناگون به ویژه در بخش هنری از جمله برنامه های مناسبی است که از سوی هنرمندان ما در راستای مبارزه با جنگ نرم دشمن علیه معارف دینی ما روز به روز در حال گسترش است و باید از این امور به منظور بستری برای بسط و ترویج کامل قرآن کریم در جهان بهره گیریم.

 

وی با بیان این که خوشنویسی از گذشته های دور همواره برای مسلمانان اهمیتی خاص داشته است، خاطرنشان کرد: در اصل هنر خوشنویسی را تجسم کلام وحی می‌دانسته‌اند و از این خطوط زیبا در همه هنرها استفاده می کردند.

 

محمدی با اشاره به این که خوشنویسی در کلیه کشورهای اسلامی همواره به عنوان والاترین هنر مورد توجه بوده ‌است، یادآور شد: خوشنویسی از قرون اولیه اسلامی تا کنون در کلیه کشورهای اسلامی و مناطق تحت نفوذ مسلمانان با حساسیت و قدرت همه در اوج جریانات هنری بوده‌است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل در خصوص همایش استانی کتابت وحی گفت: ششمین همایش استانی خوشنویسی کتابت وحی با حضور خوشنویسان مطرح استان و شهرستان در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان از زمان نورانی افطار تا سحر در مجتمع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار خواهد شد.

 

وی از جمله برنامه های فاخر جنبی این همایش را تجلیل از استاد محمدرضا خسروی استاد فوق ممتاز خوشنویسی و از خادمان قرآنی دانست و افزود: قرآن نوری است که انسان هرچه خود را به آن نزدیک کند زمینه سازی تکامل و تعالی بیش از پیش در او بروز خواهد کرد که می تواند به واسطه آن سعادت دنیا و آخرت خویش را تضمین می کند./950/ت303/ب

ارسال نظرات