۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۳۵۶۲۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

حکام مرتجع همدستی با اسرائیل را کنار نگذارند به فرجام فرعون مصر گرفتار می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حمایت برخی کشورهای مرتجع منطقه از اسرائیل گفت: اگر همراهی و همدستی مزدوران وابسته‌ای مثل رژیم‌های مرتجع موجود در منطقه یا رژیم محمد رضا شاه در ایران نبود، امروزه شاهد دولتی به نام اسرائیل نبودیم.
حکام مرتجع همدستی با اسرائیل را کنار نگذارند به فرجام فرعون مصر گرفتار می‌شوند

 

حجت الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به روز جهانی قدس، این روز را از ابتکارات حضرت امام خمینی(ره) در دفاع از آرمان فلسطین و مقابله با رژیم غاصب و صهیونیست اسرائیل دانست و گفت: این روز همیشه در کانون توجه ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه به خصوص مردم شریف ایران بوده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به بیان جهات عدیده اهمیت روز قدس امسال پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه شاهدیم که صهیونیسم بین الملل با حمایت بی‌ دریغ آمریکا و قدرت‌های زورگوی جهانی فشار خود را بیش از پیش بر کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان و مردم مظلوم فلسطین وارد کرده و همچنین ردپای توطئه‌آمیز آنها در اقصی نقاط جهان آشکار است. 

وی افزود: جنگ صلیبی جدیدی را از ناحیه آمریکا و همدستانش و همراهی برخی از سران وابسته‌ کشورهای اسلامی علیه منافع جهان اسلام و به خصوص مردم فلسطین نظاره‌گر هستیم. این توطئه موجب شده به بهانه شعارهای فریبنده‌ای مثل دموکراسی، آزادی و حمایت از مردم، هر روزه شاهد اختلافات، برادر کشی و خونریز‌ی‌های وسیع و حوادث ناگوار در کشورهای اسلامی باشیم. 

حجت الاسلام مجید انصاری با بیان این که غربی‌ها با پول ملت‌های مسلمان و استفاده از عناصر جاهل و متعصبی همچون القاعده و طالبان مسلمانان را به جان هم انداخته و هر روز و هر شب خون مسلمانان به دست آنها ریخته می‌شود، ابراز داشت: آنها با مشغول کردن کشورهای مسلمان به یکدیگر به دنبال اهداف پلید خود و سلطه بر منابع استراتژیک منطقه و مهار اسلام انقلابی و اسلام ناب در دراز مدت و تخریب زیربناهای کشورهای اسلامی در معرکه جنگ‌ها و درگیری‌ها و ایجاد بازار کار برای اقتصاد در حال فروپاشی و ورشکستگی غرب در کوتاه‌مدت هستند. 

وی اضافه کرد: بنابراین با توجه به این واقعیات تلخ، روز قدس امسال از اهمیت بیشتری برخوردار است و طبعا حضور کشورهای مسلمان در راهپیمایی‌های سراسر جهان، در اعلام انزجار و بیزاری از رژیم صهیونیستی و دفاع از آرمان فلسطین می‌تواند خنثی کننده بخشی از توطئه‌های به هم پیوسته‌ای باشد که امروزه علیه دنیای اسلام به پا شده است. 

حجت الاسلام انصاری در ادامه به بیان وجوه تمایز روز قدس امسال در مقایسه با سال‌های گذشته پرداخت و گفت: با توجه‌ به این که برای ملت های مسلمان در کشورهایی که در گذشته چنین زمینه‌ای برای شان فراهم نبوده مثل مصر، تونس، لیبی و برخی دیگر از کشورهای اسلامی، امکان حضور وسیع‌تر و گسترده‌تری فراهم شده است، باید همنوایی آنها در بحث فلسطین وسیعتر از گذشته به نمایش گذاشته شود. 

وی با اشاره به این که این روز برای ملت‌ها و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی است، اظهار داشت: باید هوشیاری خود را  نشان داده و برای جلوگیری از سوار شدن فرصت‌طلبانه آمریکا و غرب بر موج آزادی‌خواهی کشورهای اسلامی که امروزه شاهد تحرکات بیش از پیش دلال‌های صهیونیست و آمریکا در این کشورها هستیم، در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کرده و اراده خود را در برابر توطئه‌ها و حضور جدید آمریکا‌یی ها و صهیونیست‌ها به نمایش بگذارند.  

حجت الاسلام انصاری گفت: هر چند این رژیم به لحاظ هویت و ماهیت یک رژیم مبتنی بر غصب، زور و تجاوز بوده و مصداق بارز خانه عنکبوت است، اما جهان اسلام و کشورهای مسلمان باید آمادگی‌های بیشتری را در برابر توطئه‌های این رژیم در خود ایجاد کنند. 

وی ضمن تأکید بر این که رژیم صهیونیستی در گردابی از مشکلات عدیده‌ داخلی و خارجی گرفتار شده است، افزود: هر چند اسرائیل در داخل با مسائل اقتصادی، مشکلات و مسائل مختلف و در عرصه بین الملل با بیداری اسلامی ملت ها مواجه شده است، اما طبق آموزه‌های اسلامی، ناپایداری ذاتی رژیم اشغالگر قدس نباید موجب غفلت و فریب کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان شود.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به مقابله برخی‌ کشورهای به ظاهر اسلامی با جریان مقاومت و حمایت پشت پرده از رژیم اشغالگر قدس بیان داشت: متأسفانه این ماجرای غم انگیز از ابتدای پیدایش این رژیم نامشروع و غصب سرزمین فسطین وجود داشته و اگر نبود همراهی و همدستی مزدوران وابسته‌ای مثل رژیم‌های مرتجع موجود در منطقه یا رژیم محمد رضا شاه در ایران که از اسرائیل در مقاطع حساسی مثل جنگ شش روزه حمایت کردند، امروزه شاهد رژیمی به نام اسرائیل نبودیم. 

حجت الاسلام مجید انصاری در پایان با بیان این که سران کشورهای مرتجع و همدست با صیونیسم زودتر از سران صهیونیستی در معرض خشم مردم قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: خوب است از سرگذشت عبرت آموز مبارک، قذافی، بن علی و امثال آنها درس بگیرند و جا دارد مردم این کشورها با افزایش فشار خود بر حکام وابسته و خودفروخته‌شان مانع از به هدر رفتن سخاوتمندانه منابع و ثروت‌های عظیم خود شوند و اجازه ندهند این سرمایه‌ها در اختیار جنگ افروزان برای نجات اقتصاد ورشکسته و تکمیل حلقه‌های فشار آنها بر مقاومت و ایران اسلامی قرار بگیرد./908/ت302/ج

 

ارسال نظرات