۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۳۵۸۷۲
رییس مجلس شورای اسلامی:

بیداری اسلامی موجب انزوای رژیم صهیونیستی شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بیداری اسلامی در منطقه آمریکا و رژیم صهیونیستی را دچار ذلت کرده است، تصریح گفت: رژیم صهیونیستی که در گذشته شعار تسلط بر کشورهای اسلامی و از نیل تا فرات سر می‌داد امروز دچار انزوا شده است.
راهپيمايي روز جهاني قدس در قم
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت، با بیان این‌که امام خمینی(ره) با نام نهادن آخرین جمله ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس هدفی جز آشکار کردن باطن رژیم صهیونیستی که سلطه بر کشورهای اسلامی بود، نداشتند، گفت: امروز عمق حرکت بنیان گذار جمهوری اسلامی در کشورهای اسلامی قابل مشاهده است.
رییس مجلس شورای اسلامی بیداری اسلامی در منطقه را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و با انتقاد از کسانی که آن را به خواست دموکراسی صرف مردم تعبیر می‌کنند، ابراز کرد: یکی از عوامل بیداری اسلامی احیای مبارزه حق طلبانه برای نجات فلسطین و ایستادگی در برابر استکبار جهانی بود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماهیت انقلاب‌های بوجود آمده در منطقه را باید از سخنان و خواسته‌های مردم و انقلابیون دید نه در حرف‌های مستکبران که به دنبال مصادره این انقلاب‌ها هستند.
لاریجانی با بیان این‌که بیداری اسلامی در منطقه آمریکا و رژیم صهیونیستی را دچار ذلت کرده است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که در گذشته شعار تسلط بر کشورهای اسلامی و از نیل تا فرات سر می داد  امروز دچار انزوا شده و اوباما مجبور شد اذعان کند که امنیت اسرائیل غاصب خط قرمز آمریکا است.
وی با انتقاد از طرح‌های سازش ارائه شده از سوی برخی از کشورها برای حل مساله فلسطین،‌ابراز کرد: تا کنون بیش از بیست طرح سازش از سوی غرب، شرق و عرب‌ها برای صلح در فلسطین ارائه شده که نه تنها سودی برای فلسطین نداشته بلکه فرصتی برای تجاوز بیشتر در اختیار اسرائیل غاصب قرار داده است.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه ماجراجویی غرب علیه ایران را جدای از مسائل هسته‌ای دانست و اظهار کرد: امروز استکبار جهانی می داند که جمهوری اسلامی ایران منشأ بیداری و مقاومت در منطقه است از این رو در راه تضعیف و تزلزل ایران گام برمی‌دارد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استکبار جهانی در مساله سوریه تلاش می‌کند تا ایران را به عنوان حامی این کشور در برابر دیگر کشورهای منطقه قرار دهد، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا اذعان کرد؛ اگر حکومت بشار اسد طولانی تر از تصور ما شده به خاطر حمایت ایران از این کشور است.
وی در ادامه تحریم‌های اقتصادی ایران را آخرین شگرد استکبار جهانی برای مقابله با ایران دانست و ابراز کرد: دشمنان فکر می‌کنند با ایجاد تحریم کشور دچار تضعیف روحیه و تزلزل از درون می‌شود اما مردم ما نشان داده‌اند که از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت استفاده می‌کنند.
لاریجانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری راه غلبه بر تحریم‌ها و توطئه دشمنان را توجه به اقتصاد درونی و تولید داخلی دانست و گفت: اگر خط کلی دولت، مجلس و مردم توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد مشکلات کشور حل خواهد شد.
وی خواستار توجه به تولید داخلی و این مساله را یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی خواند و ابراز کرد: اگر می خواهیم تورم کاهش پیدا کرده و اشتغال درکشور ایجاد شود باید از اقدامات سطحی و زود گذر پرهیز کنیم.
لاریجانی در پایان بر ضرورت وحدت مسؤولان تأکید و با بیان این‌که مبنای عملی سیاسیون وحدت حول محور رهبری باشد، گفت: با وحدت می‌توان مشکلات مردم را حل و توطئه دشمنان را نیزخنثی کرد./927/پ201/ج     
 
ارسال نظرات