۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۳۶۷۳۷

آینده روشن جنبش عدم تعهد در سایه رهبری جمهوری اسلامی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد روابط بین الملل با اشاره به اینکه امروز هیچ کشوری از نظر نفوذ وچند دهه سابقه مبارزه با کشورگشایی و یکجانبه‌گرایی غرب، موقعیت ایران را ندارد گفت: از این جنبه به آینده جنبش تحت رهبری جمهوری اسلامی خوشبین هستم.
محمد جواد لاريجاني
 
به گزارش خبر گزاری رسا، جواد لاریجانی کارشناس ارشد روابط بین‌الملل از سازمان کشورهای عدم تعهدبه عنوان وسیع‌ترین مجموعه بین‌الدولی بعد از سازمان ملل یاد کرد و اظهار داشت: آمریکا و دولت‌هایی که در صدد جهانگشایی هستند، امروز سازمان ملل را ضعیف‌ترین نهاد تبدیل کرده و آن را به پایین ‌ترین سطح تقلیل داده‌اند.
 وی بر همین اساس خاطر نشان کرد: غیرمتعهدها باید جبهه مقاومت را برای مقابله با سیطره اطلاعاتی ،تبلیغاتی و تهاجم تروریستی و سیاست جدید جهانگشایی غربی شکل دهند و طبعا اصل مقابله با سیاست‌های توسعه ‌طلبانه غرب برای سیطره خارجی بر کشورها، هم اهمیت دارد و هم با منطق جمهوری اسلامی در صحنه بین‌المللی کاملا همخوانی دارد.
به اعتقاد وی تشکیل اجلاس «نم» در تهران به ریاست جمهوری اسلامی بهترین فرصت برای فعالیت این جنبش جهت پایان سیطره‌ نظام سلطه بر دنیاست که انتظار می‌رود به صورت جدی از سویجنبش عدم تعهد پیگیری شود./924/د102/ج
ارسال نظرات