۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۸۰۰
حجت الاسلام و المسلمین کازرونی:

اجتناب از گناه، نورانیت رمضان را در وجود انسان حفظ می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اجتناب از معاصی نورانیت ماه رمضان را در وجود انسان حفظ می‌کند، اظهار داشت: انسان اگر قیمت بهشت را می‌خواهد پرداخت کند باید مال‌های دنیایی را که از روش‌های نادرست جمع می‌شود را از خودش دور کند.
کازروني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین کازرونی، نماینده مجلس خبرگان رهبری،  شب گذشته در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در صحن جامع حرم مطهر گفت: باید مراقبت کنیم که پس از خروج ماه رمضان و رفتن این ماه، ذره ذره آن نورانیت ها و طهارت ها افول پیدا نکند، زیرا این خطر و ضرر بزرگی است چون انسان برای جمع این نورانیت ها تلاش بسیاری کرده است.

وی با بیان این که اجتناب از معاصی نورانیت را در وجود انسان حفظ می‌کند، تصریح کرد: انسان اگر قیمت بهشت را می خواهد پرداخت کند باید این مال های دنیایی را که از روش های نادرست جمع می شود را از خودش دور کند.

حجت الاسلام و المسلمین کازرونی با اشاره به این که امام سجاد(ع) می فرمایند «خدایا یک حمد و ثنایی می خواهم بکنم که آن ظلمت های برزخ  بر طرف شود»، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیه 185 سوره آل عمران می فرماید «فَمَنْ زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ؛ پس هر که را از آتش دور دارند و به بهشت درآورند مسلماً کامیاب شده است» بنابراین کسی که از آتش الهی نجات پیدا کند و اهل بهشت شود، به یقین رستگار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در بهشت از انسان‌ها پذیرایی می‌کند و به اهل بهشت قبل از ورود چند هدیه می‌دهد، نخست تحیت و دورد الهی است، دیگری این است که ملائکه به آنان سلام می‌کنند و می‌گویند شما پاکیزه بودید وارد شوید، سوم آن که دیگر شما هیچ حزن و غمی نخواهید داشت.

امام جمعه کرج با ذکر این که یکی از هدایای الهی به اهل بیت این است که لباس‌های زیبا و مزین به زیور آلات تن آن بزرگواران می‌شود، و افزود: خداوند به اهل بیت هدیه جوانی را می‌دهد و می فرماید «جوان خواهید شد» زیرا پیری در بهشت معنا ندارد و در ادامه بیان می کند «بدانید دوستان شما انبیا، صدیقین، شهدا و صالحین خواهند بود، دیگر هیچ خوفی شما را تهدید نخواهد کرد».

نماینده مجلس خبرگان رهبری نیز یادآور شد: خداوند متعال به اهل جهنم می گوید «به جای این که در راه خدا و انبیای الهی حرکت کنید راه شیطان را برگزیدید، گناهان بسیاری کردید و پشیمان نشدید و توبه نکردید، خودتان را ملامت کنید شما می توانستید در بهشت قرار بگیرید؛ اما به خاطر اعمال تان اهل جهنم شدید».

گفتنی است، مراسم سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میر باقری از امشب به مدت سه روز ساعت 20:30 در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد./968/پ202/س

ارسال نظرات