۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۳۶۸۹۱

بانوی هنرمند تازه مسلمان بلاروسی از رادیو معارف بازدید کرد

خبرگزاری رسا ـ هنرمند و نویسنده تازه مسلمان بلاروسی که به دعوت معاون بین‌الملل حوزه علمیه به قم آمده بود از رادیو معارف بازدید کرد.
خانم اينا شوت در بازديد از راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، خانم «اینا شوت» که به قم سفر کرده بود در ادامه بازدیدهای خود از مراکز حوزوی، علمی و هنری استان قم، از بخش‌های گوناگون رادیو معارف بازدید کرد و از نزدیک با برنامه سازی در این رادیو آشنا شد.

بر اساس این گزارش عضو فعال جنبش داوطلبانه مسلمانان (Ahirat) در این بازدید با مدیر و تهیه کنندگان کانال ندای اسلام رادیو معارف درباره چگونگی اجرای برنامه‌های رادیویی جذاب با محتوای دینی برای کودکان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

این نویسنده اولین مجله کودکان مسلمان در مسکو (مجله سلام) ضمن بازدید از استودیوی تولید برنامه کانال ندای اسلام، از نزدیک با چگونگی تولید یک برنامه‌ کارشناسی با مبحث اعتقادی به زبان انگلیسی آشنا شد.

بازدید از استودیو تولید یکی از برنامه‌های کارشناسی رادیو معارف با موضوع وظایف انسان هنگام روبه‌رو شدن با گناه و چگونگی مقابله با آن از دیگر برنامه‌هایی بود که مورد توجه این نویسنده تازه مسلمان قرار گرفت.

در پایان این بازدید از سوی مسئولان رادیو معارف، مجموعه نرم افزارهای تولید این مرکز به زبان‌های انگلیسی و فارسی اهدا شد.

گفتنی است خانم «اینا شوت» فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگ و هنر بلاروس در مینسک و دانشگاه فرهنگ شناسی، هنرپیشه تئاتر و سینما و کارگردان تئاتر است که پس از گرایش به اسلام و مذهب جعفری به خبرنگاری کانال تلویزیونی «جهان اسلام» مسکو، تهیه خبر در «کمیته اسلامی روسیه» پرداخته است.

وی همچنین سردبیر مؤسسه انتشاراتی «سلام-پرس» مسکو، نویسنده اولین مجله کودکان مسلمان روسیه «سلام»، فعال در جنبش داوطلبانه مسلمانان (Ahirat) و فیلم‌نامه نویس و نمایشنامه نویس در حوزه کودک و دین در جنبش منطقه‌ای«امید» در مسکواست. /907/د103/ن

ارسال نظرات