۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۳۷۱۲۳
شیخ نعیم قاسم:

ریاست ایران بر اجلاس عدم تعهد ضربه سختی بر پیکره دشمنان بود

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران و ریاست ایران بر این جنبش را ضربه ای سخت بر پیکره دشمنان توصیف کرد.
شيخ نعيم قاسم

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری لبنان، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی جمعیت معارف اسلامی برگزار شد درباره برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ایران، گفت: نقش ایران به عنوان پیشگام استقلال ملت ها با ریاست اجلاس جنبش عدم تعهد کاملا برجسته شد و این کشور  هدف مهم و حساسی برای مصلحت جهان و لزوم تاسیس نظام بین المللی جدید را ترسیم کرد.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی همچنین در صدر خط مقاومت اشغالگران و  دشمنان و مبارزه کنندگان در برابر تسلط استکبار غربی بر جهان قرار گرفت و چهره نورانی و مثبت خود را در جنبش منطقه و بین الملل پیش از گذشته نمایان ساخت و ضربه سختی بر پیکره دشمنان و کشورهای تسلیم شده وارد کرد.

 

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: خوشا به حال ایران به خاطر این پیشگامی و خوشا به حال ما و ملت های مستضعف به دلیل این رهبری حکیمانه. جایگاه کنونی و تمدن و علوم ایران بسیار پیشرفته است و هیچ چیز نمی تواند این کشور را متوقف سازد، از حکومت های عربی و اسلامی می خواهم با این کشور همکاری کنند و قدرتی برای فشار بر استبکار و حمایت از جوامع اسلامی و آزادی فلسطین و قدس تشکیل دهند.

 

معاون دبیرکل حزب الله فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی بر مقاومت اسلامی را بیهوده عنوان کرد و اظهار داشت: مقاومت لبنان با موفقیت هایی که در برابر چالش ها و آزادی کشور داشت، سازمانی تدافعی قوی و آماده ای را بنا کرد، نقشه های اسرائیل را ناکام گذاشت و امید آزادی قدس و همه سرزمین های اشغالی را به ملت های منطقه خصوصا فلسطین داد، جهانیان را مبهوت کرد و این حمله سختی که آمریکا و اسرائیل بر مقاومت وارد می شود به همین دلیل است، ولی این حملات در برابر اراده و تصمیم قاطع دستیابی به حاکمیت و استقلال شکست می خورد.

 

وی از عملکرد گروه 14 مارس به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: گروه 14 مارس می خواهد لبنان را به سکویی برای پروژه آمریکا و اسرائیل علیه سوریه و ملت آن تبدیل کند و آشوب هایی که در شمال رخ داد نیز حاصل ارسال اسلحه از سوی این گروه به سوریه و حمایت از مسلحان در این کشور بود. نقشه 14 مارس برای کشیده شدن فتنه سوریه به لبنان در پرتو مخالفت اکثریت با استفاده از لبنان به عنوان صحنه ای برای پروژه بیگانگان ناکام مانده است و هنگامی که این گروه نتوانست در معادله سوریه تاثیر بگذارد به طرح هایی نظیر استفاده از نیروهای بین المللی در شمال لبنان و تاسیس منطقه امن روی آورد.

 

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: حزب الله با دخالت لبنان در امور داخلی سوریه مخالف است و با استفاده از نیروهای بیگانه در مرزهای شمالی لبنان به شدت مخالفت می کند و این امر را پروژه ای صهیونیستی برای تخریب لبنان می داند. اگر گروه 14 مارس از ارسال سلاح و نیروهای مسلح به شمال لبنان دست بردارد شاهد برقراری ثبات در این منطقه خواهیم بود، مسؤولیت آنچه هم اکنون در طرابلس رخ می دهد بر عهده گروه 14 مارس است.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخش پایانی سخنان خود، بیان داشت: ملت سوریه باید با گفت وگو و همکاری و به دور از دخالت های خارجی و نظامی به حل مشکلات خود بپردازد، همچنین یادآور می شوم که خطرات محیطی که لبنان را فراگرفته است اتخاذ مواضع ملی در برابر خطر رژیم صهیونیستی را حتمی ساخته است./980/ب902ع

ارسال نظرات