۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۳۷۲۹۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

تمرکز فعالیت تبلیغی در مناطق روستایی با افزایش خانه عالم امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که باید از تمرکز فعالیت‌های دینی و فرهنگی باید از شهر به مناطق روستایی تغییر یابد، گفت: در شرایط کنونی ضرورت تقویت برنامه های دینی در روستاهای دورافتاده بیش از پیش احساس می شود.
خانه عالم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در مراسم افتتاح خانه عالم یکی از روستاهای شهرستان شفت، ساخت خانه عالم در روستاها و نیز مناطق محروم را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: امروز حضور یک روحانی در مناطق روستایی به عنوان یک ضرورت مطرح است و این مسأله تنها با افزایش تعداد خانه های عالم امکان پذیر است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، توسعه خانه های عالم در مناطق محل استقرار مبلغان را ضروری دانست و گفت: افزایش تعداد خانه های عالم زمینه گسترش هر چه بیشتر اسلام ناب محمدی نیز فراهم می شود.

 

حجت الاسلام یاری، نسبت به رشد و گسترش شبهات دینی در روستاها و مناطق دور افتاده اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان از فرصت کمبود فضاهای دینی در روستاهای دور افتاده برای ترویج عرفان های دروغین استفاده می کنند.

 

وی با تأکید براین که باید از تمرکز فعالیت های دینی و فرهنگی باید از شهر به مناطق روستایی تغییر یابد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ضرورت تقویت برنامه های دینی در روستاهای دورافتاده بیش از پیش احساس می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، توسعه مراکز دینی در روستاها را سبب تحکیم مبانی دینی در این مناطق دانست و خاطر‌نشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان توسعه خانه‌های عالم در روستاها و مناطق محروم است.

 

وی گسترش خانه‌های عالم در مناطق محروم روستایی را‌ نیازمند مشارکت عمومی مردم دانست و تصریح کرد: البته تا حدودی مشارکت مردمی در ساخت خانه عالم در مناطق روستایی مناسب است که باید گسترش یابد.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که امروز همه توان و سرمایه دشمنان اسلام و انقلاب در مباحث فرهنگی خلاصه شده است، گفت: توجه به بخش های دینی و گسترش آن در جامعه امروز باید رویکرد اصلی متولیان این بخش باشد.

 

وی روحانیت را تنها قشر پاسخگو به شبهات دینی دشمنان معرفی کرد و با بیان این که مبلغان باید با تجهیز به علوم مختلف در برابر شبهه افکنی های جبهه کفر بیشتر تلاش کنند، تصریح کرد: حضور در عرصه روحانیت همواره موجب عقب نشینی دشمنان بوده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که حوزه و روحانیت در تاریخ اسلام در برابر افکار ضد دینی ایستادگی کرده و مانع از تحقق اهداف شوم آنها شدند، ادامه داد: امروز نیز حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین مراکز نشر و گسترش اسلام ناب دینی رسالت سنگینی در پرورش مبلغان مجرب و کارآزموده به منظور مقابله با اندیشه های غیر دینی بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام یاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به به وجود 125 مسجد در شهرستان شفت، گفت: متأسفانه تنها ده مسجد این شهر از حضور امام جماعت بهره مند هستند و بنابراین می توان به اهمیت وجود خانه عالم در هر روستا و استقرار یک روحانی و امام جماعت برای مسجد آن روستا پی برد.


وی تصریح کرد: احداث این خانه عالم که امروز افتتاح می شود در واقع یک قدم بسوی آبادانی مسجد و استفاده اهالی محل از وجود یک روحانی فاضل مستقر در آن، برای انجام امور دینی و شرعی است./950/پ202/س

 

ارسال نظرات