۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۳۸۵
امروز؛

سال تحصیلی حوزه علمیه بناب آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز با حضور 100 طلبه ورودی جدید آغاز خواهد شد.
حوزه علميه بناب حوزه علميه بناب حوزه علميه بناب

 

حجت الاسلام قدرت صفرزاده، معاون آموزشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: سال تحصیلی جدید این مرکز بزرگ علوم اسلامی، امروز 14 شهریور با حضور علما، اساتید و فضلای حوزه های علمیه استان آغاز خواهد شد.

 

معاون آموزشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب از پذیرش 100 طلبه ورودی جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: با احتساب طلاب ورودی جدید، این مرکز امسال دارای بیش از 550 طلبه در 10 پایه تحصیلی و رشته تخصصی کلام خواهد بود.

 

بنا بر این گزارش، حوزه علمیه بناب بیشتر به نام آیت الله شیخ یوسف بنابی شناخته شده است، طلبه‌های این مدرسه ایشان را تنها مدیر یا یک استاد نمی‌دانند، بلکه وی را مربی و رفیق طلبه‌ها معرفی می‌کنند. بناب در شمال غربی ایران و در استان آذربایجان شرقی است و از تبریز 114 کیلومتر فاصله دارد.

 

این حوزه به نام حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) در سال 1360 تأسیس شد و در سال 1376 بخش خواهران هم فعالیت خود را آغاز کرد. این مدرسه دارای ساختمانی نو و امکانات خوبی است که نسبت به دیگر مدارس علمیه در موقعیتی ممتاز قرار دارد. اینک بیش از 500 طلبه در بخش برادران این مرکز مشغول تحصیل هستند.

 

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1360 مدرسه ای در مرکز شهر بناب در چهار طبقه به همت امام جمعه پر تلاش این شهر، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی ساخته شد و در عرض چند سال آن مدرسه که گنجایش 100 طلبه را داشت؛ دیگر نتوانست جوابگوی سیل جوانان مشتاق باشد.

 

در سال 1369 ایوان مصلای اعظم این شهر که وقف مسجد و مصلی نبود، در قالب 30 حجره آماده اسکان 100 طلبه دیگر شد، اما بعد از مدتی آنجا نیز نتوانست جوابگوی داوطلبان تحصیل علوم حوزوی شود که بالاخره با عنایات حق تعالی، دولت وقت 10 هکتار زمین در حومه شهر، برای ساخت مدرسه جدید در اختیار حوزه علمیه بناب قرار داد که با همت اخوان بنابی بلافاصله کار ساخت مدرسه جدید آغاز شد.

 

گفتنی است، حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، که یکی از بزرگترین حوزه های علمیه در منطقه شمال غرب کشور محسوب می شود در زمینی به مساحت 10 هکتار در سه طبقه شامل 240حجره، 36 مدرس، مسجد، کتابخانه، مجتمع اداری،۳۰ واحد مسکونی برای اساتید و کارکنان، فضای سبز، باغ میوه و زمین کشاورزی، آشپزخانه، سردخانه، نانوایی، فروشگاه و واحد بیمه و بهداشت است./935/ت302/ب

ارسال نظرات