۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۳۷۷۵۳

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ فراخوان جشنواره عکس سوگواری زینبیه اعظم زنجان و راه اندازی خانه فرهنگ دیجیتال مراغه از مهمترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فراخوان نخستین جشنواره عکس سوگواری زینبیه اعظم زنجان با دعوت از عموم مردم و شهروندان ایران اسلامی و استان زنجان منتشر شد.

علاقه‌مندان می توانند عکس های ثبت شده با دوربین های خانگی و تلفن همراه خود با موضوعات عزاداری در مسجد زینبیه اعظم زنجان،‌ دسته عظیم عزاداری زینبیه اعظم، قربانگاه زینبیه اعظم، نذورات زینبیه اعظم و اتفاقات پیرامون عزاداری زینبیه اعظم ارسال و در این جشنواره شرکت کنند.

بنا بر این گزارش، هر عکاس می تواند 10 اثر عکاسی خود را با مشخصات کامل با فرمت jpg و با کیفیت dpi300 روی سی دی به دبیرخانه واقع در محل زینبیه اعظم ارسال و در این فراخوان شرکت کنند.

همچنین به هر عکس برگزیده از هر عکاس 50 هزار تومان هدیه تعلق خواهد گرفت، که عکس ها و آثار برگزیده علاوه بر حضور در نمایشگاه در اول محرم امسال در قالب کتاب نفیسی چاپ خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، مهلت ارسال آثار 30 مهر امسال بوده داوری و انتخاب آثار نیز10 آبان خواهد بود، رونمایی از کتاب و افتتاح نمایشگاه اول محرم 91 است

گفتنی است، داوران این جشنواره ناصر محمدی، حمیدرضا بازرگانی و فرید احدیان هستند که هر سه از عکاسان فعال و برترین های این رشته هنری در سطح بین المللی و کشور هستند.

 خانه فرهنگ دیجیتال مراغه افتتاح شد

خانه فرهنگ دیجیتال با هدف ارائه خدمات اینترنتی، کتابداری، سیستم‌های جدید نرم‌افزاری و بهره‌گیری شهروندان مراغه‌ای از سایت‌های مرجع دینی و فرهنگی راه‌اندازی شده است.

برای ایجاد، راه‌اندازی و تجهیز این مجموعه در فضایی به مساحت 150 مترمربع به همت شهرداری مراغه بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه شده و خدمات آن برای شهروندان رایگان است.

همزمان با افتتاح این طرح انجمن تاریخ‌پژوهان مراغه و مرکز خدمات شهروند الکترونیک نیز در این مجموعه راه‌اندازی شد. این مجموعه به کتابخانه‌ای با 4 هزار جلد کتاب در یک‌هزار عنوان مجهز است که استفاده از این کتاب‌ها برای شهروندان رایگان است.

گفتنی است، کتاب‌های دیجیتال، سالن مطالعه، قرائتخانه و نرم‌افزارهای آموزشی از دیگر امکانات خانه فرهنگ دیجیتال مراغه است.

 مشارکت مردم در ساخت اماکن دامی روند بازسازی را تسریع خواهد کرد

قربان محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با تفاهمنامه امضا شده میان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن با تعریف سه گزینه برای احداث اماکن دامی در روند بازسازی و احداث اماکن دامی تسریع خواهد شد.

وی گفت: براساس این تفاهم‌نامه در قالب سه گزینه اماکن دامی با نظر و رأی خود روستاییان احداث می‌شود، گزینه اول در این زمینه ساخت اماکن دامی توسط بنیاد مسکن و دریافت تسهیلات بانکی توسط این نهاد است، تامین مصالح از سوی بنیاد و ساخت آن از سوی مردم با نظارت بنیاد مسکن گزینه دیگری است که می‌شود روی آن متمرکز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نظارت از سوی بنیاد مسکن، دریافت تسهیلات بانکی و تأمین مصالح از سوی خود افراد گزینه مطرح دیگری خواهد بود که در این خصوص فقط بنیاد مسکن نظارت خواهد کرد.

گفتنی است، بنیاد مسکن در حد 35 متر برای هر یک از روستاییان شامل 18 متر فضای دامی و 12 متر انبار علوفه ایجاد می‌کند و کسانی که راغب باشند از این مقدار فضا بیشتر نیز احداث کنند با استفاده از سایر منابع نسبت به ساخت و توسعه فضای دامی خود می‌توانند اقدام کنند.

 آسیب های روحی روانی کودکان زلزله زده آذربایجان شرقی رسیدگی شد

محمدجواد جعفریان، رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: از زمان وقوع زلزله اخیر در آذربایجان شرقی هشت هزار و 650 کودک و نوجوان زلزله زده آسیب دیده و کم برخوردار به منظور حمایت های روانی در فضاهای دوستدار کودک مناطق زلزله زده پذیرش شدند.

وی افزود: فعالیت کاروان های نیکوکاری جوانان هلال احمر در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی در چارچوب تامین سلامت روانی آسیب دیدگان انجام می شود تا به آنها کمک کند به طور موثر خود را با فشارهای روانی ناشی از زمین لرزه اخیر سازگار و با افراد خانواده و محیط جدید زندگی خود ارتباط مناسب برقرار کنند.

وی اظهار کرد: اعضای جوان و فعال این سازمان از زمان وقوع زمین لرزه تاکنون 14 هزار و 400بسته بهداشتی شامل صابون، خمیردندان، حوله، مسواک، شامپو و وسایل بهداشتی را در مناطق یاد شده و روستاهای حادثه دیده توزیع کرده اند./935/پ203/ن

ارسال نظرات