۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۳۷۹۲۶

وزیر راه و شهرسازی از مناطق زلزله‌‎زده آذربایجان‌شرقی بازدید کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی ضرب الاجل 10 روزه برای پایان کار آواربرداری خانه‌های تخریب شده صادر کرد.
نيکزاد وزير مسکن و شهر سازي دولت دهم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی امروز برای بازدید از روند کار ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان وارد استان آذربایجان‌شرقی شد و ضرب الاجل 10 روزه برای پایان کار آواربرداری خانه‌های تخریب شده بر اثر زلزله صادر کرد.

 

وی در بازدید از روستای سرند از توابع شهرستان هریس، با تقدیر از حضور فعال استان‌های معین در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت کار آواربرداری در به طور متوسط 60 درصد است که بایستی کار آواربرداری مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی تا پایان شهریور ماه جاری به پایان برسد.

 

نیکزاد با اشاره به فرا رسیدن سرمای زودرس در مناطق کوهستانی شهرهای زلزله‌زده و با تاکید بر شتاب بخشی در اتمام عملیات آوار برداری و شروع ساخت و سازها در مناطق زلزله زده تصریح کرد: عملیات آواربرداری در اهر بیش از 70 درصد پیشرفت دارد و این میزان در تبریز، ورزقان و هریس نیز به ترتیب 65، 60 و 50 درصد است.

 

وی با بیان این‌که از 12استان کشور به اندازه مورد نیاز ماشین آلات سنگین وارد مناطق زلزله زده می شود ادامه داد: در 70روستای هریس که بر اثر زلزله به طور کامل تخریب شده بودند، عملیات آواربرداری در زمان حاضر 80 درصد پیشرفت دارد و تلاش می شود به زودی به پایان برسد.

 

بنا بر این گزارش، وزیر راه و شهرسازی با حضور در سه روستای سرند، کویچ و باجه‌باج از روند پیشرفت مراحل آواربرداری روستاها ابراز رضایت و بر شتاب‌بخشی آن تاکید کرد. این دومین سفر نیکزاد به مناطق زلزله‌زده است.

 

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته نمایندگان استان در مجلس و برخی مسؤولان امر از پیشرفت کند کار بازسازی در ساخت خانه‌های روستایی در منطقه ارسباران انتقاد کردند، به طوری که برخی مسؤولان خواستار ساخت و ارسال کانکس از سوی دولت به مناطق زلزله‌زده بودند.

 

گفتنی است، دو زمین‌لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر روز شنبه بیست و یکم مرداد ماه گذشته شهرهای اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند که 304 روستا در آذربایجان ‌شرقی آسیب دیده که از این تعداد 70 روستا نیاز به تخریب و آواربرداری کامل دارند./935/پ202/ب

ارسال نظرات