۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۳۷۹۸۴
رییس مجلس:

رفتار سبک کانادا نشانه دستپاچگی آنها است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که رفتار سبک کشور کانادا در تعطیلی سفارت خود در تهران نشانگر دستپاچگی این گونه کشورها دارد گفت: به طور حتم این اقدامات به جای این که اقتدار این کشورها را نشان دهد انفعال و انزوای آنها را نشان می‌دهد.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز یکشنبه (19 شهریور) مجلس شورای اسلامی در نطق قبل از دستور با تسلیت به مناسبت سالروز رحلت آیت‌الله طالقانی و شهادت عالم ربانی آیت‌الله مدنی گفت: به طور حتم برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس جنبش عدم تعهد نشانگر اقتدار و موقعیت‌شناسی ایران در ثبات و همگرایی در سطح بین‌الملل است. 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حضور یکصد کشور در سطوح عالی یک پاسخ کوبنده به رفتارها و اظهارات کشورهای استکباری و زورگو است افزود: در چند سال اخیر ما از زبان چند کشور استکباری شنیده‌ایم که جامعه بین‌الملل نگران موضوع هسته‌ای ایران هستند، اما باید آنها بدانند آیا 120 کشور عضو غیرمتعهدها و بیانیه آنها درباره حمایت قاطع از فناوری هسته‌ای ایران جزء حمایت‌های بین‌المللی و این کشورها جزء جامعه بین‌المللی محاسبه نمی‌شوند . 
وی ادامه داد: متاسفانه بعد از برگزاری اجلاس جنبش سران غیرمتعهد در تهران به جای این که کشورها به خود بیایند گزارش دبیر کل شورای امنیت موجب برجسته کردن موضوع هسته‌ای ایران شد که این موضوع با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ساختار معیوب نظام بین‌الملل روشن می‌شود. از این رو باید این ساختار مورد تجدیدنظر قرار گیرد. 
این نماینده مجلس نهم با تاکید بر این که کشورهای غیرمتعهد باید با همگرایی بهتر جایگاه خود را در عرصه بین‌الملل پیدا کنند یادآور شد: به طور حتم تحقق این موضوع موجب رفتار و سیاست‌های عادلانه در جهان می‌شود. 
لاریجانی افزود: همچنین من از این جا باید از سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس سران غیرمتعهد سپاسگزاری و از طرف دیگر باید از دولت به علت برگزاری منظم این اجلاس تشکر کنم. 
رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام این که رفتار سبک کشور کانادا در تعطیلی سفارت خود در تهران نشانگر دستپاچگی این گونه کشورها دارد گفت: به طور حتم این اقدامات به جای این که اقتدار این کشورها را نشان دهد انفعال و انزوای آنها را نشان می‌دهد. 
وی هدف کشورهای استکباری در انجام زورگویی‌ و تحریم‌های اخیر را افزایش فشار اقتصادی بر ملت ایران دانست و افزود: حل و کاهش این فشارها را باید در ساماندهی اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی جستجو کرد. از این رو جلوگیری از گرانی، تورم و ایجاد اشتغال در کشور محقق نمی‌شود مگر با رونق تولید و پرهیز از حاشیه‌پردازی مسوولان.
لاریجانی با اشاره به جلسات گذشته مجلس با وزرای اقتصادی دولت در رابطه با تسهیلات بانکی تصریح کرد: در جلسات گذشته وزرا با مجلس معلوم شد که تسهیلات بانکی کارا و مطلوب نیست که متاسفانه با وجود مشکلات در این حوزه برخی از مصوبات بند 29 لایحه بودجه که مربوط به بهبود شرایط بنگاه‌های اقتصادی به درستی انجام نشده است. 
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مشکلات کنونی کشاورزان و دامداران گفت: به طور حتم هر چه سریعتر باید مشکلات این ا فراد حل شود.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اظهارات و اقدامات مسوولان باید معطوف به حل مشکلات اقتصادی کشور باشد نه مشوش نمودن فضای سیاسی یادآور شد: به طور حتم نتیجه این اقدامات غبارآلود نمودن فضای سیاسی است. 
وی ادامه داد: متاسفانه طرح وارونه قانون اساسی از سوی مسوولان نتیجه‌ای جز ایجاد گردباد سیاسی ندارد که هدف از این اقدامات دور کردن اذهان عمومی از مشکلات است. 
لاریجانی با تاکید بر این که امروز عمل مجاهدان مسوولان، حل بیکاری و گرانی است افزود: مسوولان باید به جای طرح مسائل غیرواقعی که به درد مردم نمی‌خورد وظایف خود را عمل کند از این رو اگر اشتباهی رخ می‌دهد باید آن را با مردم در میان بگذارد نه آن که به جای حل آن مشکلات را به گردن دیگران بیندازند. 
رییس مجلس شورای اسلامی خواستار تلاش کمیسیون کشاورزی و صنایع برای حل مشکلات اقتصادی شد و گفت: این کمیسیون‌ها باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق در جهت حل مشکلات گام بردارند./924/د102/ج
ارسال نظرات