۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۳۸۰۵۸
امام جمعه اردبیل:

تربیت شایسته و عقلانی دانش آموز نماد قدرت اعتقادی معلمان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عقلانیت را سبب نجات معنوی جامعه دانست و افزود: تربیت شایسته، الهی و عقلانی دانش‌آموز نماد قدرت و توان فکری و اعتقادی معلم است، آنچه که معلم های ما باید بیش از پیش به آن توجه کنند، انجام رسالت و ماموریت خطیری است که خداوند بر عهده وی گذاشته است.
حجت الاسلام سيدحسن عاملي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در دیدار مدیران مدارس قرآنی اردبیل با تاکید بر اهمیت شغل معلمی از دیدگاه مبانی اسلامی و قرآنی اظهار داشت: تربیت نسل توحیدی و خدامحور تنها با تلاش و اخلاص معلمان متعهد و متخصص مدارس میسر خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که رسالت دبیران مدارس قرآنی در دو محور عقل و قلب دانش آموزان خلاصه می شود، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد معلم‌ها بر اساس حقوق و موظفی از سوی ارگان بالاتر انجام تکلیف داشته باشند، هیچ گاه توفیقی در تربیت نسل آینده ساز به دست نخواهند آمد، نظام اسلامی نیازمند معلمانی دلسوز و خداترس است.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که دانش آموزان امانتی بزرگ و الهی در دست معلمان هستند، تصریح کرد: سعادت و شقاوت نسل آینده در دستان معلمان مدارس رقم می خورد، اگر انسان هادی و راهنما در این دنیا نباشد هیچ چیز در این دنیا معنا نخواهد داشت و معلمان همین نقش هدایتگری را ایفا می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عقلانیت را سبب نجات معنوی جامعه دانست و افزود: تربیت شایسته، الهی و عقلانی دانش‌آموز نماد قدرت و توان فکری و اعتقادی معلم است، آنچه که معلم های ما باید بیش از پیش به آن توجه کنند، انجام رسالت و ماموریت خطیری است که خداوند بر عهده وی گذاشته است.

 

وی با تاکید بر این‌که برای تربیت نسلی پویا، خداگرا و خلاق معلمان وظیفه‌ای مهم در ایجاد فضا و زمینه‌ای برای رشد استعدادهای خدادادی است، گفت: دنیا را انسان های حقیر به هلاکت می‌کشانند، ‌افرادی که به عنوان دانش‌آموز به دستان شما سپرده می‌شود باید با نفس‌های بزرگ تربیت شوند.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که معلمان بایستی قدر گوهرهایی که به آن ها سپرده می شود را بدانند، خطاب به دبیران حاضر در جلسه گفت: شما باید افرادی را تربیت کنید تا قدر و قیمت زیاد داشته باشند، چراکه انسان‌های ارزان قیمت بسیار زود خود را باخته و به لغزش می‌افتند./935/پ202/ب

ارسال نظرات