۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۳۸۲۱۳

تاکید آیت‌الله صافی گلپایگانی بر برگزاری باشکوه عزای امام صادق

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم عزاداری آن امام همام تاکید کرد.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در آستانه سالروز شهادت رییس مکتب جعفری امام صادق(ع)، بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم سوگواری آن امام همام از سوی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تاکید کرد.
وی با بیان این‌که هویت ما هویت اهل بیت(ع)، هویت امیرالمؤمنین و هویت امام جعفر صادق علیه السلام است، اظهار داشت: روز بیست و پنجم شوال، روز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، روز بسیار بزرگی است و همه باید آن را تعظیم کنند.
این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت تبیین شخصیت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت:‌ باید شخصیت امام صادق علیه السلام و مکتب علمی ایشان را ترویج کرد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابراز داشت:‌ باید خدماتی که از حضرت صادق علیه السلام نسبت به اسلام صادر شده است را برای مردم بیان کرد، باید گفت کسی نمی‌تواند تصور کند که اگر امام جعفر صادق علیه السلام نبود، ما چقدر کمبود داشتیم.
این مرجع تقلید با بیان این‌که همه باید در مراسم عزاداری آن حضرت شرکت کنند، تصریح کرد:‌ باید برای مردم بیان شود که تنها یکی از شاگردان امام صادق علیه السلام، جابر بن حیان است که به پدر شیمی معروف است و می‌گویند هزار رساله از ایشان بجا مانده است./924/پ203/ج
ارسال نظرات