۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۳۸۲۹۰
نماینده ولی فقیه در دانشگاه بابل:

بصیرت افزایی بهترین راه مقابله با شبهات است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بصیرت افزایی و آگاهی بخشی بهترین راه مقابله با شبهات است، یادآور شد: باید با افزایش آگاهی و ترویج بصیرت در وجود مردم، آنان را در برابر این هجمه ها بیمه کنیم.
حجت الاسلام عباس نيکزاد، مسؤو نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه علوم پزشکي بابل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت‌الاسلام عباس نیکزاد، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل در همایش مبلغان، مسؤولان هیأت های مذهبی و مداحان شهرستان آمل که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد با بیان این که القای شبهات از سوی دشمنان جزء ترفندهای تبلیغاتی آنان است، خاطرنشان کرد: یکی از وجوه تهاجم فرهنگی همین شبهات است که باید در راستای مقابله با آن به درستی و با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده عمل کرد.


وی با اشاره به این که بصیرت افزایی و آگاهی بخشی بهترین راه مقابله با شبهات است، یادآور شد: دشمن درصدد است تا با انواع برنامه ها و ترفندها آحاد جامعه و به خصوص جوانان را از مسیر حق بازدارد که در این راستا باید با افزایش آگاهی و ترویج بصیرت در وجود مردم آنان را در برابر این هجمه ها بیمه کنیم.


مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل به تشریح شبهه شناسی امامت پرداخت و گفت: اختلاف شیعیان با اهل سنت نه براساس تاریخی و فقهی بلکه بر روی مسائل اعتقادی و کلامی است.


حجت الاسلام نیکزاد با اشاره به این که بعد از پیامبر نیازمند فردی هستیم که از جانب خدا تعیین شود و دارای علم الهی و عصمت باشد، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی برای همیشه زمان نیازمند مرجعیت دینی است تا سخنان او به عنوان حجت بر مردم قرار گیرد.


وی با بیان این که پیامبر دارای عقل کامل و برترین انسان ها بوده است، یادآور شد: کسی که از چنین عظمتی والا و ارزنده ای برخوردار است امکان ندارد که نسبت به دین خدا و جامعه اسلامی فردی را به عنوان متولی معرفی نکرده و برای بعد از خود فکری ننموده باشد.


مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل در تبیین این مسأله که امامت جزء اصول دین است ولی در قرآن نیامده است، گفت: اصل مسأله امامت در قرآن آمد ولی اسماء ائمه در آن نیامد و معرفی آن به پیامبر سپرده شد.


حجت الاسلام نیکزاد در خصوص سپردن امامت به کودکان، گفت: در قرآن کریم آمده است حضرت یحیی و حضرت عیسی در زمان کودکی به پیامبری رسیدند و مسأله امامت چون اکتسابی نیست و براساس شایستگی است آن را خداوند متعال تشخیص می دهد و قبل از امام زمان(عج) نیز دو امام در کودکی به امامت رسیدند تا به این شبهه پاسخ دهند که در دوران کودکی هم می توان به امامت رسید.


وی با تشریح نهضت سیاسی امام حسین(ع) و نهضت فرهنگی امام صادق(ع)، گفت: رفتار ائمه اطهار(ع) با توجه به مقتضیات زمانه است و در عصر پیامبر اکرم(ص) نیز چنین امری وجود داشت.


مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف ما در پیشگاه اهل بیت(ع)، معرفت افزایی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با تمسک به ائمه اطهار(ع) به والاترین مراتب و درجات که همانا قرب به حضرت حق است دست یابیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات