۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۳۸۵۲۴

وجود سه خصیصه سرعت، کیفیت، پوشش در رسانه های دیجیتال

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم سه خصیصه سرعت، کیفیت، پوشش را از ملزومات رسانه های دیجیتال عنوان کرد.
سيدمرتضي اسماعيلي طبا مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم
به گزارش خبرگزاری رسا، سید مرتضی اسماعیلی طبا در حاشیه سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان قم اظهار داشت: زمینه حضور فضای مجازی وسایبر در قم از اوایل انقلاب شکل گرفته است و در حال حاضر بیشترین کاربر را به نسبت جمعیت در استان قم اختصاص داده است.
وی گفت: ضریب نفوذ اینترنت در استان قم و تعداد کاربران و مراکز پژوهشی که از فضای مجازی و سایبری استفاده می کنند بسیار بالاست، لذا با توجه به اینکه بسیاری از نرم افزارها در قم تولید می شود زمینه ذاتی در استان فم وجود دارد .
اسماعیلی طبا افزود: قم مرکز تولید علوم دینی شیعی در جهان است که این مهم کمک کرده است تا فضای مجازی هم به شدت رشد کند و به همین جهت نیاز است تا دستگاه های ذیربط نیز فعال باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: در این حوزه چه استانداری و چه سایر دستگاه های استان حتی وزارت خانه های مختلف مخصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگاه ویژه ای به استان قم دارند به همین علت است که ظرفیت های ویژه ای در استان وجود دارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضردر تولید بازی های رایانه ای زمینه ای قوی داریم که اخیرا قراردادی با مرکز ملی بازی های رایانه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی داشتیم تا 11 بازی رایانه ای توسط طراحان و سازندگان قمی تولید شود .
اسماعیلی طبا ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه سبب شده است که هم علاقمندان و هم کسانی که در این عرصه کار می کنند در حوزه های خود بازدید داشته باشند و در کنار نمایش نرم افزارها، نشست های تخصصی توسط اساتید برای تعامل با خانواده برگزار شود تا با فضای مجازی آشنا شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه های دوره قبل خبر داد و گفت: علاوه بر عرضه نرم افزارها و لوح های فشرده مختلف آموزشی ، مذهبی ،علمی و قرآنی، با برنامه های متنوع و برگزاری کارگاه های آموزشی اطلاعات رسانه ای مردم را در حوزه سایبری بالا می بریم.
وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری بر تشکیل شورای فضای مجازی کشور، اضافه کرد:توجه رهبر مظم انقلاب اسلامی نشان دهنده این است که فضای مجازی و فضای سایبر، فضای فوق العاده مهمی است چه در وجه مثبت و چه در وجه منفی که اگر کنترل نشود آسیب های جدی به خصوص در نوجوانان و جوانان به وجود خواهد آمد.
اسماعیلی طبا در ادامه افزود: راه اندازی شبکه پویانمایی سیما بازار کار بسیار خوبی در حوزه انیمیشن خصوصا در حوزه دینی بوجود آورده است چرا که در جلوگیری از آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه از 17 شهریور آغاز به کار کرده و تا 21 شهریور ماه با برنامه ها و نشست های متنوع، موثر و مفید ادامه خواهد داشت لذا از همه علاقمندان دعوت می کنم در این نشست ها و کارگاه های تخصصی شرکت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت:این نمایشگاه در 5 بخش هنرهای دیجیتال که شامل تصاویر سه بعدی، صدای سه بعدی و انیمیشن سازی است، بخش فرصت ها با بیان فرصت ها و تهدیدات موجود در فضای مجازی، بخش بازی های رایانه ای، بخش خانواده با ارائه نرم افزارهای ویژه خانواده ها و همچنین بخش کودک و رسانه که در کنار این غرفه ها خواهیم داشت،تشکیل شده است.
اسماعیلی طبا اضافه کرد: در نمایشگاه امسال به علت ارائه 50 درصد تخفیف نرم افزارها برخلاف سال های قبل بن ارائه نمی شود.
وی عنوان کرد: به دلیل اینکه اطلاعات در فضای مجازی سریع تر، وسیع تر و با هزینه خیلی پایین تری منتقل می شود استفاده از فضای مجازی یک امر ضروری به شمار می رود لذا سه خصیصه سرعت، کیفیت و پوشش در این حوزه وجود دارد که باعث می شود تا در این خصوص فعال باشیم./924/د102/ج
ارسال نظرات